NY BLOGG MÅNDAG 100531

I helgen har jag haft ett välbehövligt blogg uppehåll. I helgen har jag hämtat kraft hos Gud och ny inspiration. Du vet, ibland behöver man uppmuntran och ord från Herren. Och det är precis det jag fått av Jesus i helgen.

I helgen har jag deltagit i en bibelskole dag på LOBC = Livets Ords Bibelcenter. Jag har tidigare studerat vid LOBC. Och det har varit en av de bästa saker jag gjort i livet. Att jag blev kristen var naturligtvis det bästa, fast behöver jag nämna detta?

På denna LOBC dag har jag blivit styrkt, fått nya vingar som örnen. Fått bli vidrörd av Guds kraft, och undervisad från Guds ord.

Ett stort tack till alla bibelskollärare, och studierektorer och alla frivilligarbetare mm som gjorde denna dag möjlig.

Jag tror att det gett kraft, inspiration och hopp till flera människor.

I morgon måndag så kommer jag börja att blogga i gen. Jag var bara ledig denna helg. Är det någon som önskar läsa andra predikningar än helande?

Läs gärna någon av mina predikningar (andakter) och skriv vad du tycker.

© jimmylarsson.nu

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i INFORMATION. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till NY BLOGG MÅNDAG 100531

  1. jessica skriver:

    Det är verkligen underbart att läsa de olika texterna om helande. Ger en djupare förståelse när man läser flera olika texter, och många av dessa bibelord som jag inte ens sett innan. Det skulle vara intressant med mer tips på var man kan läsa eller se klipp på vittnesbörd också. Tack för en jättebra blogg!

    Gilla

    • blogghelande skriver:

      Hej Jessica
      Jag har tänkt lägga ut förslag på bibelord om helande här på bloggen. Men det har inte blivit av ännu. Jag har några bibelord ute på en anna sida. Man man måste troligtvis slå upp dessa bibelord själv. Ett förslag på hur man kan studera helanden är detta. Slå upp ett några bibelord om helande som du känner till, i fotnoterna eller direkt under den versen brukar det finnas hänvisnings verser, där det står samma berättelse eller en liknande berättelse om just helande.

      På denna sida finns flera bibelord från främst Gamla testamentet, men även lite från nya testamentet. Detta är inte bara ord om helande, men även löften om styrka, om att Gud är med oss osv
      http://sites.google.com/site/1975jimmy/bibeln

      Gilla

Kommentera

