GÖR SOM JESUS SA

I dag tänker jag predika för dig att du kan vara använd av Gud. Du kan bli använd av Gud just i denna stund. Tänk inte att det är du som är i behov av förbön, det kanske du kommer att få. Men var öppen och villig att be för sjuka och för andra behov. Kanske någon behöver uppmuntras, berätta ett vittnesbörd, kanske någon behöver bli styrkt, ge ett bibelord, kanske någon behöver en kort bön, be då en kort bön. Tänk inte att du inte orkar be en timme, orkar du be en minut, gör det då.

Matt 10:8 Bota sjuka, uppväck döda, gör spetälska rena och driv ut onda andar. Det ni har fått som gåva, ge det som gåva.

Detta är vad Jesus säger när han sänder ut sina tolv lärjungar. Alltså var Judas en av de tolv som botade sjuka och uppväckte döda, han som till sist förrådde Jesus var med och gjorde under och tecken. Tror du att Jesus lärjungar var fullkomliga? Knappast, vissa av dem ville kalla ned eld över folket, vissa av dem visade bort barnen, vissa av de ville ha en särskild plats i Guds rike. De hade helt enkelt fel och brister som du och jag.

Vart kommer du in i bilden då? Jo du kommer in nu. Du är en Jesus lärjunge och du kan be för sjuka. Inte bara be för sjuka, du kan i Den Helige Andens kraft bota sjuka, uppväcka döda, göra spetälska rena och driva ut onda andar. Allt detta kan du göra i Den Helige Andens kraft, allt detta kan du göra i Jesus namn. Det är inte bara pastor si och evangelist så som kan få resultat då de ber för sjuka. Du kan få resultat då du ber för sjuka. Var inte rädd för att be för sjuka, spring inte och göm dig då någon ber dig om förbön. Ta ett steg ut på vattenytan och be för de sjuka.

Du behöver inte vara rädd för att ingenting ska hända då du ber för sjuka. För det är inte du själv i din egen kraft som ska göra undret. Jag frågade Gud i början av detta året varför så få blev botade av Jesus i dag jämfört med nya testamentets tid. Då svarade Jesus: ”Därför de kommer inte till mig.” Detta högg verkligen ta i mitt hjärta, och vikten av att gå till Jesus med mina problem och sjukdomar blev mer påtaglig än någonsin.

Jesus slutar detta bibelord med att säga: ”Det ni har fått som gåva, ge det som gåva.” Allt för många förebedjare och predikanter vill ha betalt för att be för människor i behov. Jag anser att detta är att suga ut människor det lilla det har. Vi har fått som gåva från Gud att i Jesus namn bota sjuka, då ska vi inte ta betalt för att bota det sjuka, vi ska ge det som gåva.

Visste du att du kan be för sjuka även om du är sjuk själv. Du kan sträcka dig ut till en annan människa och be för dem även om du har problem själv. Dina problem och sjukdomar är inget hinder för Gud att använda dig. Gud vill i Den Helige Andens kraft använda dig som ett redskap för att utföra under och tecken. Jag vill uppmana dig att utveckla din tro. Börja att be för det du har tro för, och när du använder din tro så är det som en muskel, du övar upp den och den blir starkare och starkare.

Jag vill uppmana dig att alltid vara öppen och villig att vara ett Guds redskap. Låta han använda dig när han vill det och hur han vill det. Dra dig inte undan då Gud vill använda dig, ryck istället framåt och inta det området som Gud bett dig inta.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i HJÄLP ANDRA. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s