DU KAN BE FÖR ANDRA

I dag ska jag predika för dig om de tecken Gud har beslutat ska följa dig som tagit emot Jesus som din frälsare och Herre. Lägg märke till att det inte står att dessa tecken kanske ska följa dig, det står inte att dessa tecken ska bara följa aposteln och profeten. Nej, alla som tror ska dessa tecken följa. Frågan är inte om Jesus är villig att bota befria och upprätta genom dig, frågan är om du har din tro och överlåtelse påkopplad. Är du redo att be för de sjuka. Är du inte redo, så bli redo, för Gud vill använda dig, och han vill använda dig nu.

Mark 16:15-18 Och han sade till dem: ”Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen. Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd. Tecken skall följa dem som tror detta. I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor. De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska.

Detta som Jesus sa var inget förslag, nej det var en befallning. (Apg 1:1-2) Många försöker komma undan från missionsbefallningen här och de säger att det inte var någon befallning. Men skriften är klar. Det är fortfarande en befallning och den gäller dig.

Tecken ska följa de som tror detta. Tror vad? Att Jesus Kristus led och dog på ett kors, att han återuppstod och besegrade döden och dödsriket, att han är Guds son och den enda vägen till evigt liv. Tror du detta så har du fått makt från Gud, inte bara att driva ut onda andar men även att bota sjuka.

Visste du att du kan be för sjuka. Du behöver inte ringa efter pastorn, du kan be själv, och när du ber trons bön så gör Gud mirakler.

Jak 5:15-16 Trons bön skall bota den sjuke, och Herren skall resa upp honom. Och har han begått synder, skall han få förlåtelse för dem. Bekänn alltså era synder för varandra och be för varandra så att ni blir botade. Mycket mäktig och verksam är en rättfärdig människas bön.

Trons bön ska bota den sjuke, det står inte att du ska tvivla och då ska det ske mirakler. Nej, du ska be i tro, och Gud ska aktivera på din tro och utföra ett mirakel. Sedan står det att Herren ska resa upp honom. Det är inte helande evangelisten som ska resa upp honom, det är inte aposteln som alla ser upp till som ska resa upp honom. Det är Gud som ska resa upp honom. När Gud gör någonting då gör han det rejält.

Sedan talar han här om synda omvändelse. Omvändelse och helande går hand i hand. Har du synd i ditt liv så omvänd dig från det före du får förbön, bekänna för någon dina synder och gör bättring. Då kommer Gud göra ett sällsynt mirakel i din kropp.

Be för varandra, alltså är det inte bara evangelister pastorer profeter och bibellärare som ska be. Vi kan alla be för varandra. Om någon frågar om du kan be för dem gå då inte och göm dig, be med ett villigt hjärta för dem som vill ha förbön, och lita fullt och helt på att Gud ska gripa in i rätt tid och göra ett mäktigt mirakel.

Om du lever ett rättfärdigt liv så är din bön mycket kraftfull. Den är inte bara lite lagom kraftfull, den är inte bara så att det nästan räcker. Den är mäktig och kraftfull.

Om du vill så kan du titta på denna veckas tv program som jag har valt att kalla Hopp För Stunden. Denna gång predikar jag om att Gud vill att du och jag ska vara radikala och inte försöka dölja det vi i grund och botten tror på. Om du vill titta på veckans program kan du klicka här.

 

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i HELANDE. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s