DET ÄR INTE FÖR SENT

Välkommen till denna bloggs 700 bloggpost. I början av denna blogg så bloggade jag till stor del om Guds vilja att bota sjuka. I dag vill jag gå in på samma ämne och förkunna för dig om Guds goda vilja att bota befria och upprätta.

I dagens bibelord blir en kvinna just dessa tre saker. Hon blir botad, och blir befriad och hon blir upprättad. Nu ska du inte ge upp om du inte omedelbart blir upprättad till ett hundra procent. Gud vill upprätta dig fullkomligt. Men ibland behöver vi få själsliga sår helade innan vi kan bli upprättad. Ibland behöver vi förlåta de som skadat oss innan vi själva blir upprättad. Det bästa av allt, när du blivit upprättad kan du genom din erfarenhet hjälpa andra som är sårade och sargade.

Luk 13:10-13 En sabbat undervisade Jesus i en av synagogorna. Där fanns en kvinna som hade haft en sjukdomsande i arton år. Hon var krokryggig och kunde inte räta på sig. När Jesus såg henne, kallade han henne till sig och sade till henne: ”Kvinna, du är fri från din sjukdom”, och så lade han händerna på henne. Genast rätade hon på sig och prisade Gud.

Det är aldrig för sent för att bli helad. Din fiende kanske har försökt få dig att tro att ditt liv är över, att det är alldeles för komplicerat att bota någon som du. Men sanningen är att Jesus redan satt dig fri. Men du och jag behöver ta emot denna frihet och upprättelse.

Det finns läkedom i Guds ord. Felet vi gör ofta är att vi förväntar oss att bli botade efter att vi läst en vers och sagt amen till den versen. Men när vi tar penicillin så inser vi att det kan tar 14 dagar innan vi är frisk, vi vet att om vi slutar ta penicillinkuren efter en vecka så sabbar vi hela den kuren, vi måste ta den i 14 dagar. Men så tänker vi inte med Guds ord.

Nu tillbaka till dagens bibelord. Före Jesus botar denna kvinna så undervisar han henne. Jag tror vi behöver mer undervisning om helande före förbönen. Jag vill uppmana dig att fråga din pastor om de inte kan starta undervisningspass om helande i din kyrka. Om vi hör undervisning om helande så blir vi grundade i den bibliska sanningen att Jesus botar idag. Jag tror att många kristna inte skulle gå på sådan undervisning av två skäl. 1) De förväntar sig inte ett mirakel. 2) De vill inte betala priset.

Denna kvinna hade varit bunden i arton år av en sjukdomsande. Jag påstår inte att alla som är sjuka är besatta. Men en sak vet jag. Sjukdom är ingen välsignelse från Gud. Sjukdom binder människor i fattigdom och apati. Men kraften i Jesus seger sätter människor totalt fri.

Nyckeln till att denna kvinna blev botad var att hon lyssnade på Jesus undervisning. Gör likadant du. Bestäm dig för att lyssna på undervisning om helande. I dagens samhälle är vi så vana att allt ska gå snabbt. Vi kan få ett mål varm mat på två minuter. Men att få tag på ditt mirakel kan ta mer än två minuter. Ibland behöver vi riva ned tankebyggnader. Ibland har människor undervisat oss att du måste göra si och så för att bli botad och gör du inte det så kommer du inte få något. Sanningen är att det är Guds nåd som presenterar det Jesus gjort för oss. Du kanske säger jag har trott si och så mycket men inget har hänt. Då är det dags att du lyfter dina ögon från dina egna prestationer och ser på Jesus nåd. För utan Guds nåd skulle ingen bli botad. Guds nåd gäller dig i dag.

Denna kvinna fick ett vidrörande av Jesus. Han rörde vid henne och sjukdomen lämnade henne. Oavsett hur sjuk du är och hur länge du har varit sjuk så finns det frihet för dig hos Jesus. Du kan inte köpa ditt helande genom att vara duktig och göra si eller så nog många gånger. Det enda du behöver göra är att ta emot av Guds nåd. Sluta kämpa i din egen kraft och ta emot gåvan istället.

Jag lägger varje vecka ut ett tv program där jag predikar ett budksap på 10-15 minuter. Titta på det senaste programmet här.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s