2016 ETT ÅR AV GENOMBROTT OCH NYA SEGRAR

Snart har 2015 gått till sitt Slut. Vi kan på torsdag kväll se tillbaka på året som snart gått med fasa, sorg och vemod. Eller så kan vi med glädje tacka Gud för de verk han har gjort i ditt liv, de segrar du övervunnit och de berg du bestigit tillsammans med din frälsare och Herre.

Nu så här på slutet av 2015 vill jag uppmana dig att inte sitta och srirra i backspegeln och gruva dig över vad du gjorde eller inte gjorde. Jag är övertygad om att 2016 kommer bli ett år av nya möjligheter, nya segrar, nya berg att bestiga och ett år då vi på nytt kan söka Gud för vårt, vår familj och våra barns liv och livsavgörande beslut. Titta rakt fram, titta på dina mål för 2016, de visioner och drömmar du har för detta år.

Gör som Petras gjorde då vår Herre sa kom. Petras tittade inte på omständigheterna då han tog ett kliv i tro på det Gud själv hade sagt. Du och jag kan inte stirra oss blinda på folks åsikter och hur det ser ut runt omkring.

Jag vill bara uppmana dig att be och söka Gud inför det nya året. Kommer Gud tala, kommer han peka på saker han vill att du ska göra eller kommer han ge dig och din familj ett ord från Gud.

Idag vill jag uppmana dig till att be och söka Gud. Gud har under 2016 nya dagar för dig, närmare bestämt 366 nya dagar. (Skott år) av nya möjligheter, nya framsteg, nya utmaningar. De utmaningar Gud ställer framför dig kan kännas skrämmande och omöjligt. Glöm då inte att inget är omöjligt för den som sätter sin tro till Gud.

Jeremia 33:3 Ropa till mig, så vill jag svara dig och låta dig höra om stora och ofattbara ting som du inte känner till.

Om du ropar till Gud, om du söker Gud av hela ditt hjärta då kommer han berätta hemligheter för dig. Han kommer svara på dina böner om du söker honom. Du kanske säger jag söker och söker och söker men inget händer. Men söker du då Gud av hela ditt hjärta. Säger du till Gud, tala nu för om två minuter ska jag titta på bingolotto. Vår rellation med Gud fungerar inte på det sättet. Jag tänker på en gammal sång där man sjunger om att höra Gud tala. Då sjunger de, Men för att dit till komma, man måste vara still, det måste bringas tystnad i hjärtats helgedom.

Jag menar alltså inte att du ska skrika i tid och otid då du ber. Det finns tider för rop till Gud och det finns tider för stillhet. I dagens samhälle så är bingolotto och på spåret viktigare än bönen i kyrkan. Vi frågar oss idag om varför vi inte ser skaror komma till tro i vårt land. Men om vi sätter Gud först i våra liv. Om vi gör oss okontaktbar hela kvällen och natten så kommer vi sammerligen inte gå in i väggen. Ta en helg 12 gånger per år då du är helt okontaktbar och söker Gud ber läser bibeln och kanske tar tid med din familj. Lämna hemma datorer och stäng av telefoner. Ta med en bok och läs den istället för Facebook flera timmar om dagen.

Ta nu hand om dig och kom tillbaka igen i början av Januari. Gott nytt år.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s