HUR DU BLIR HUNGRIG PÅ MERA AV GUD

Ända sedan jag var femton år har jag brunnit för att veta mer om dom under och tecken som Jesus gjorde under sin livsgärning och som han än idag gör. Vissa har gett mig namnet ormen från lustgården för att jag valt att stå upp så ivrigt för budskapet att Jesus helar än idag. Jag tror jag är inne i en tid nu då jag mer och mer kommer komma tillbaka till det dyra budskapet om att Jesus helar idag.

Menar jag då att jag är en stor och mäktig helande evangelist? Bort det. Jag är endast en enkel 40 årig Jesus lärjunge som vill göra hans uppståndelsekraft känd. Jag vill uppmana alla som fortfarande läser denna bloggpost att fördjupa sig i dom under och tecken Jesus gjorde för två tusen år sedan, studera dem noga, vad han sa och vad han gjorde. Detta kan hjälpa dig då du ber för sjuka.

Matt 4:23-24 Jesus vandrade omkring i hela Galileen och undervisade i deras synagogor och predikade evangeliet om riket och botade alla slags sjukdomar och krämpor bland folket. Ryktet om honom gick ut över hela Syrien, och man förde till honom alla som led av olika slags sjukdomar och plågor, besatta, månadssjuka och lama, och han botade dem.

Jesus hade en mycket klart och tydligt budskap till folket, och hans budskap är lika tydligt idag. När du läser bibeln så kan du läsa att Jesus aldrig någonsin sa att himmelriket snart är här. Han var klar och tydlig med att himmelriket är nu här. När du och jag går ut och predikar om helande, då kan vi inte säga snart ska du bli botad, nej, säg Guds helande kraft är nu här.

Lägg märke till att Jesus först undervisade folket, sedan botade han dem. Jag tror att undervisning om helande är viktigt i denna sista tid som du och jag lever i. Jag står i tro för väckelse kampanjer där många helande evangelister reser från stad till stad från by till by och predikar om helande och botar sjuka i Jesus namn.

Jesus botade sjuka bland vanligt folk, det var inte bara de som brann mest som blev botade, det var inte bara de som kunde vissa skriftställen utantill. Han nådde ut till alla de som var hungrig på mer av Guds kraft. Vill du bli mer hungrig på Jesus. Sätt dig då ned och studera ordet en timma om dagen i en eller två veckor. Om du gör detta med ett uppriktigt hjärta då kommer Gud tända en hunger efter honom i ditt liv.

Det står att Jesus botade alla slags sjukdomar och krämpor. En del säger att man inte kan räkna med att vara fri från krämpor då man är 82 år. Men Jesus säger någonting annat. Jesus säger till dig just nu. Min plan är att du ska leva frisk och kry och dö frisk och kry. Tänk vad underbart att gå in i evigheten utan krämpor förvirring och rullator.

Jesus botade de som hade sjukdomar som kom med jämna mellanrum. Många kvinnor har svåra smärtor en gång i månaden, dessa sjukdomar fanns på Jesus tid, och Jesus botade dem med bara sin blotta närvaro. Du behöver inte femton ord från Herren för att bli botad, du behöver bara ett ord från Gud, ett vidrörande från himlen. Många som blir botade i dag känner ingen helandeströmm i sin kropp, de känner knappt någon Guds närvaro. Men lika fullt så blir de botade av Jesus.

Jag var på ett bönemöte i början av detta året, och jag bad till Gud om helande för en av de sjukdomar som plågar mig. Då sa Jesus någonting till mig som jag vill dela med mig till dig. Det han sa var följande: ”Tro inte på din tro, tro istället på mig. Jag tror absolut att kontaktpunkten för vårt mirakel många gånger är tro. Men det är inte tron på vår tro som gör oss friska, utan tron på att Jesus redan gjort det.

Visste du att man kan vara plågad fastän man varken är sjuk eller besatt. Djupa sår i din själ kan Jesus bota. Han vill möta dina själsliga behov och steg för steg reparera dem skada som satan och hans hantlangare har åstadkommit.

Denna vers slutade med att säga ”Och han botade dem. Jag vill i slutat av denna bloggpost peka på just detta ord, han botade dem. Detta gör Jesus än idag. Varför blir fler människor botade i andra länder? Jag tror att om du och jag var lika hungrig på Jesus som dem, så hade vi haft lika mycket under och tecken i detta land. Vi är inte i närheten av samma hunger. Men vi hungrar efter logiska uträkningar, utbildningar och uppmärksamhet. Många predikanter gillar att visa upp hur duktig de är på alla möjliga språk och ju mer folk beundrar deras kunskap ju mera njuter de. Var inte så. Njut istället av Guds helandekraft.

Just nu går jag en predikant skola och ska till våren ut på praktik. Om du känner till någon församling som jag skulle kunna komma och predika i så får du gärna höra av dig. Lättast genom att kommentera detta inlägg, jag behöver inte godkänna kommentaren om du inte vill att någon annan ska läsa den. Om du vill veta hur mina predikningar kan låta så klicka på fliken web tv ovan. Jag tar inget betalt för att besöka församlingar, utan betalar resor mat mm själv.

Var välsignad.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i HELANDE. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s