DU KAN FÅ JESUS HJÄRTA

Då blev det till sist dax för ännu en helt ny predikan. Denna gång predikar jag om att Jesus verkligen till göra dig fri och hur du genom Jesus blir helt fri. Visste du att då Jesus satt dig fri, då blir du verkligen fri. Men du måste då vända dig bort av hela ditt hjärta från det som hållit dig i fångenskap.

Låt mig ge dig en liknelse. Om du ger Jesus hela ditt hjärta, då kommer han i gengäld ge dig hela sitt hjärta. Så många kristna har ställt sig frågan hur en viss pastor kan bära församlingens alla problem, att de skulle ha gått sönder om de var tvungen att bära alla dessa problem. Men om du har Jesus hjärta, då kan du bära mer än vad andra människor klarar av att bära. Jag menar inte att ditt hjärta aldrig då kommer att brista, jag menar inte att du aldrig kommer gråta dig till sömns. Men om du ger Jesus hela ditt hjärta, allt vad du är och äger. Då kommer Jesus ge dig ett hjärta som brinner för att nå en värld som är på väg att gå evigt förlorad

oh 8:31-32 Jesus sade till de judar som hade satt tro till honom: ”Om ni förblir i mitt ord, är ni verkligen mina lärjungar, och ni skall förstå sanningen, och sanningen skall göra er fria.”

För att bli fri, jag menar verkligen fri, då finns det två saker som du och jag måste göra. Vi måste förbli i Guds ord. Vi behöver dagligen styrka oss genom hans ord och begrunda det. Men om du inte förstår ett enda dugg av vad du läser, då kommer nog Guds ord inte sätta dig fri. Lägg märke till att jag skrev att om du inte förstår allt. Jag tror ärligt talat att det inte finns en enda människa som förstår allt i bibeln. Om någon påstår detta så behöver de antingen gå på en bibelskola, eller så behöver du en ny vän.

Det är inte pastorns smörjelse som ska sätta dig fri. Det är inte det där stora väckelsemötet som ska sätta dig fri. Sanningen ska sätta dig fri. Jag tror absolut att det finns tider och stunder då vi ska berätta våra mörkaste hemligheter för våra nära och kära. Kanske har du gjort någonting som du ångrat i decennium. Som varit en stolt hemlighet. Men detta har plågat dig svårt under det senaste åren. Är det då inte tid att ta bladet från munnen?

Joh 8:36 Om nu Sonen gör er fria, blir ni verkligen fria.

Det finns frihet, glädje och upprättelse för dig hos Jesus Kristus. Jag är övertygad att en del i upprättelsen är att du ger hela ditt hjärta till Jesus. Att du vänder bort från det där som du kanske njuter av, det som tar så mycket näring från din Guds relation. Hugg av den onda roten, du vet förmodligen vad roten till dina problem är. Men än en gång. Om du ska angripa roten på ett effektivt sätt, så dö bort från dig själv, ge hela ditt hjärta av Jesus, och ta emot hans hjärta. Då kommer du att få en varaktig förändring i ditt liv. Om du har Jesus hjärta så vill du be, studera skriften och leva nära Jesus. Om du har Jesus hjärta vill du dö bort från det där som bara drar dig längre och längre bort från din Guds relation.

I Uppenbarelseboken uppmanas vi att på nytt börja göra våra första gärningar. Har talar inte Gud om att vi ska vänta på att den rätta känslan infaller. Den är mycket klar att oavsett vad vi eller någon annan tycker eller känner, så vill ändå Jesus att vi ska börja göra de första gärningarna. Tidigare kanske du lovsjöng Gud varje dag, börja om med det. Tidigare så kanske du pratade med Jesus om allt som rörde ditt och din familjs liv. Börja om med det. Stanna inte kvar i ett tillstånd av likgiltighet. Res dig upp och gå ur denna bedrövliga dal tillsammans med Jesus. Han är på din högra sida, och han kommer aldrig överge dig.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s