ÄR DET MÖJLIGT?

I kväll när jag bad och förberedde mig för veckans predikan här och på Youtube så kom det så starkt till mig att ingenting är omöjligt för Gud. Ibland är kristna så naiva att vi tänker att vissa saker är så underbara att inte ens Gud kan fixa det.  Men Gud kan fixa allt. Han kan ge dig ett jobb som du både trivs med och kan ha en bra levnadsstandard. Gud kan fixa din sjuka och trasiga kropp.

När jag skriver så blir en del upprörda och kallar min framgångsteolog och läser aldrig mer något jag skriver. Jag blir hellre kallad framgångsteolog än janteteolog. Gud vill inte att någon ska lida, vara fattig eller ha dålig Självbild.  Gud vill att du och jag ska vara så välsignade att vi kan hjälpa andra människor. Tänk vad underbart att ge en hemlös ett hem, eller hjälpa någon med mat en hel månad. Jag vill inte bara tänka på mig och mitt. Jag vill att både du och jag utan problem ska kunna hjälpa andra ekonomiskt och praktiskt. Just nu har jag inte ekonomi för att hjälpa någon, men jag ber att Gud ska sätta medel i mina och dina händer så vi kan hjälpa åtminstone en människa då och då.

Jeremia 32:27 Se, jag är HERREN, allt kötts Gud. Skulle något vara omöjligt för mig.

Här säger Gud om sig själv att han är HERREN. Han är Gud. Här proklamerar den ende sanne levande Guden att det är han som är HERREN. Att han är allt kötts Gud.

Många gånger går jag och du omkring och bara säger hjälp hjälp hjälp till våra pastorer bönegruppsledare och vänner.  Men om vi bara går omkring och gnyr hjälp så blir det stjälp till sist. Vad du och jag behöver göra är att berätta för Gud vad vi behöver hjälp med. Tänk dig om min lilla son eller dotter ställde sig framför dig och i ett kör gnydde hjälp hjälp hjälp. Många av er skulle förmodligen titta på ert barn som om de vore tokig. Några skulle säga vad är det med dig, vad konstig du är. Flera av er skulle vänta tills barnen berättade vad de behövde. Just nu gör Gud just detta. Han har väntat länge på vissa av oss, vissa av oss har blivit sura och sagt, ok sikt i det då och rusat iväg och surat.

Vet inte Gud vad jag behöver? Ja men det står inte i bibeln att när poletten ramlar ned i Guds huvud och han äntligen fattar hur bedrövligt du har det, då ska han säga. Herre Gud gör något Jesus. Nej detta står att när du ber till Gud, det är då som han gör något.

Visste du att du kan förlösa och binda ditt under med din tunga? Säger du detta är för underbart för att han där uppe skulle bry sig. Då binder du ditt under. Istället borde du be Gud om hjälp.

Filipperbrevet 4:6 Bekymra er inte för något, utan låt Gud få veta alla era önskningar genom bön åkallan och tacksägelse.

När vi har bekymmer ska vi göra tre saker. 1 BE till Gud. 2 Åkalla Gud. 3 Tacka Gud

Det finns alltid något du kan tacka Gud för. Hittar du inget så tacka Gud för miraklet som är på väg.

Det första augusti 2016 lägger jag ut en predikan på min Youtube kanal. Vill du hitta min kanal gå in på Youtube och sök på predikant Jimmy Larsson. Titeln på predikan blir micropredikan Är det möjligt. Denna predikan är under tre minuter, titta gärna, prenumerera gärna.

https://m.youtube.com/channel/UC-iOjzbTgSxL3GByachLMxw

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s