TRONS ÖGON

Idag predikar jag om Guds ord, om att tro på att det är som din Gud säger att det är. Gång på gång så såg stora Guds män i bibeln i tro vad Gud hade lovat. Gud hade aldrig sagt till oss att tro utan att se löftet om han inte själv hade gått samma väg.

1 Moseboken 1:1 I begynnelsen skapade Gud himmel och jord. Jorden var öde och tom, och mörker var över djupet, och Guds ande svävade över vattnet.  Gud sade:”Varde ljus.” Och det blev ljus.

Före Gud talade så var det mörker och kaos. Men sedan hände någonting anmärkningsvärt. Vad var det Gud gjorde? Han talade! Vad talade han? Sitt ord. Visste du att Guds ord kan vända din situation från mörker till ljus. Guds ord skapar liv.

Såg Gud omedelbart resultatet av det han skapade med sitt ord? Låt oss titta efter.

1 Moseboken 2:5 Det växte ännu ingen buske på jorden, och ingen ört hade ännu vuxit upp ur marken. Ty Herren Gud hade inte låtit det regna på jorden. Och det fanns ännu ingen människa som kunde bruka den. Men en dimma steg upp från jorden och vattnade hela marken. Och Herren Gud formade människan av stoft på jorden, och blåste in liv sade i hennes näsa. Så blev människan en levande själ.

När Gud hade talat ut sitt ord så trodde han att det han talade skulle bli till. Med sina fysiska ögon kunde han inte så några träd buskar blommoreller någonting annat.

Ibland behöver vi göra precis som Gud gjorde då han skapade himmel och jord. Gud trodde, och därför blev allt till.

Du och jag behöver använda Trons ögon. Vi behöver se i tro angående det vi står i tro för.

 

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s