LÅT INGET HINDRA GUDS FRID

Gud vill ge dig av sin frid, inte bara frid i din själ. Han vill ge dig frid på livets alla områden. Hur många av oss har egentligen om vi ska vara ärlig brottats med ofriddå vi går från affären, kanske vi märkte att vi betalade tio kronor för lite, men vi sa inget. Om du lever nära Gud och gör det som är rätt enligt det Gud överbevisa dig om.

Joh 14:27 Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa

Gud vill ge dig frid på livets alla områden. Om du aldrig upplevt Guds frid så vet du inte vad det är, och än mindre så kan du beskriva den. Gud vill ge dig frid på livets alla områden. I din själ, i dina Rellationer,  i den ekonomi, i ditt samvete och så vidare. Detta betyder absolut inte att du aldrig kommer att  ha några problem. Men Guds frid kan vara starkare än allt som kan knacka på och villja komma in o h dra ned din blick från Jesus.

Låt inte tankar och minnen stjäla din bad ifrån dig. Minnen på oförrätter som drabbat dig. Sitt inte och tänk på vad du ska säga om någon trampar på dig igen. Utan lämna det till Jesus. Låt inte dina och andras gamla synder dra bort din blick från Jesus.

I slutet av detta bibelord så uppmanar Jesus dig att inte tappa modet, och att inte vara modlöshet.  Har du någon gång haft noll mod på din insida. Gud vill att du ska leva nära honom full av tro och mod. Visst kommer tider och stunder  då vi tappar modet totalt. Ibland kan det kännas som om satan rycker undan mattan vi står på. Men Gud har inte tänktoch planerat att det ska vara så.

Jag har en fråga. Om du är på afären och köper tre kanelbullar. Men hon i kassan slår bara in två bullar. Vad säger du? Går du därifrån utan att säga något. Går du hem och funderar deras varför har så dåligt samvet. Eller påpekar du felet. Gud vill ju faktiskt att du även ska ha frid i ditt samvete.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s