VAR EN KANAL FÖR GUDS HELANDEKRAFT

I dag ska jag predika om under och tecken. Det står relativt mycket om under och tecken, både gamla och nya testamentet berättar för oss om hur Gud vände människors situation från sjukdom till hälsa, från död till liv. Gud vill göra precis samma sak för dig. Han vill krossa bojorna som håller dig i fångenskap och han vill käcka oket av sjukdom och död som plågat din släkt i generationer.

Apg 19:11-2 Gud gjorde ovanliga under genom Pauls händer, så att man till och med tog dukar och plagg som varit i beröring med hans hud och lade på de sjuka, och sjukdomarna lämnade dem och de onda andarna for ut.

Säg nu inte ”Detta var ju Pauls,  vad har det med mig att göra” Det som Pauls gjorde i tro, det kan du och jag också göra.  Du och jag kan ta emot hälsa och liv från Gud. Många människor förbereder inte sina hjärtan för att Gud ska göra något i vårt hjärta. Jag vill bara uppmana dig att förbereda dig för att ta emot från Gud de t han vill göra i ditt liv. Jag tror att oförlåtelse och bitterhet kan hindra oss från att ta emot från Gud. Kärleken till pengar kanske fått fäste i ditt liv. Omvänd dig, och jag tror Gud steg för steg kommer förvandla ditt liv. Om du har massor av skrot och pråte i ditt liv, då tar de upp den plats som egentligen var avsedd för Gud i ditt liv.

Lägg märke till att det i dagens bibelord står att Gud gjorde ovanliga under. Med andra ord fans det både vanliga och ovanliga under. Gud vill möta alla dina behov. Egentligen vill Jesus att det ska vara ett flöde av under och tecken I och genom ditt liv.

Om du är sjuk, be då din församling be för en böneduk. En böneduk är ett tygstycke som din pastor eller någon annan kan be för, och du kan lägga den på den sjuke,  och den sjuke kan då tillfriskna.

Guds helande kraft kan även flöda genom dina händer. Var inte rädd för att be för sjuka. Gud är med dig. Gud vill att du ska vara en kanal för hans helandekraft.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s