GENAST

Välkommen igen till min blogg. Idag vill jag skriva till dig om under och tecken. Visste du att det inte är kört för dig. Helande, under, tecken, bönesvar. Allt detta finns tillgängligt  för dig.

Vet du vad? Jag hatar janteteolog lagen. Jag blir ibland anklagad för att predika framgångsteolog.  Det ser jag snarare som en medalj runt halsen. Hellre predikar jag framgång och hälsa än att predika janteteolog in.

Vet en sak till? Guds villja är att du ska vara välsignad. Välsignelse är inte si och så många miljoner på banken. Välsignelse är ett utlade från Gud. I detta utlade finns hälsa och liv.

Lukas 13:10-13 En sabbat när Jesus undervisade i synagogan, fanns där en kvinna som var handikappad på grund av en ande. Hon hade gått framåtböjd i arton år, och kunde inte räta på ryggen. När Jesus fick se henne kallade han på henne och sa: ”Kvinna du är fri från din sjukdom” Sedan lade han händerna på henne, och genast rätade hon på ryggen och började hylla Gud. 

Har du någon gång blivit ignorerad, har du någon gång upplevt att ingen ser dig. Gud ser dig, han vill hela och upptäcka dig.

Denna kvinna hade inte kunnat räta på ryggen på arton år. Vi vet inte om hon till en början skadat sig. Men vi vet en sak. Gud själv såg henne. Gud kom som människa, Jesus är Gud. Och när Jesus (Gud sjäkv) såg henne så förbarmade hon sig med henne och botade henne.

Kanske du plågats av sjukdom och handikapp år ut och år in. Jag själv har gång på gång varit nära att dö. Se mitt vitnesbörd i länken på listen ovan. Jag vet till etthundra procent att Gud till etthundra procent vill att hälsa och liv ska flöda genom oss.

Så ge inte upp när det gäller hälsa och liv. Håll ut, fortsätt att studera  bibeln om hur Gud botade sjuka. Både i gamla och nya testamentet.

Tänk att Gud själv kom och levde som människa, och dog på ett kors för att ge dig och mig gemenskap med honom. Gud själv valde att gå lidandets väg. Han valde att besegra döden genom att återuppstå från döden, och genom Guds seger finns överflöd av hälsa och liv. Det finns ett ständigt flöde av hälsa, liv, seger och bönesvar från Gud.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s