MÖT GUD PÅ BERGET

2 Mos 31:18 När Gud hade talat färdigt med Moses på Sina berg, gav han honom vittnesbördet två tavlor, tavlor av sten, skrivna med Guds finger.

Är du som jag? Längtar du också efter att få ett nytt möte i Gud. Bibeln talar ju om att kasta berg i havet. Men ibland är det där bergen till mer välsignelse än vad vi anar. Berg betyder inte alltid hinder, det kan även vara chansen till ett nytt möte med Gud.

Det där berget som satan ställde mitt i din och min väg, det kan vara början på en nya era. Det kan vara chansen till ETT nytt möte med Gud. Kanske vill Gud välsigna dig med en vission,  kanske en företagside eller bara en början på någonting helt nytt

Skriften säger: ” Jag lyfter mina ögon upp till bergen. Varifrån skall min hjälp komma? Min hjälp kommer från Herren.

Vid slutet av vare dal finns foten av ett berg. Där finns början till något nytt, ett helt nytt möte med Gud

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

