VARFÖR PÅSK

I dag vill jag kortfattat blogga om vad jag tror på. i 22 år har jag varit kristen. Min tro har varit ovärderlig för mig.

Jag tror att Jesus är den ende vägen till Gud. Jesus säger om sig själv att han är vägen till Gud. Det finns många vägar att välja på i livet. Men Jesus är den ende som på djupet kan ge dig frid. Som kan hela din trasiga själ, så att du åter igen känner dig hel och ren på din insida.

Jag påstår inte att detta är ett lätt val. Många av oss som kallar oss troende har tagit steg för steg närmare Gud. Men ett myrsteg närmare Jesus för mig, kan vara ett gigantiskt steg för dig.

Snart är det påsk här i Sverige. Vi firar påsk till minnet av att Jesus dog på ett kors. Men vad menar jag med firar. Jag tror inte att Jesus är död. Han hänger inte på korset nu. Jag har all anledning att fira. Jesus köpte mig fri från alla mina synder, alla mina felsteg. Jag menar inte att jag inte måste ta ansvar för mina misstag. Snarare att Jesus fyllt i gapet som var mellan mig och Gud. Jag behöver inte längre vara skamsen och plåga mig själv för de misstag jag gjort. Allt detta bar Jesus i sin kropp då han hängde på korset.

När Jesus hängde på korset med sina armar utsträckta mot en värld som hatade honom. Då bad Jesus. ”Min Gud, varför har du övergivit mig?” Då Jesus hängde på korset, då bar han dina och mina synder i sin kropp. Han tog straffet som skulle läggas på dig, för att hela den sprickan som fanns mellan dig och Gud.

Precis före Jesus dog så ropade han det är fullbordat. Med andra ord, det är klart, priset är betalt.

Men den glada nyheten är inte att han dog. På tredje dagen, det vill säga söndagen, då besegrade Jesus döden och sprickan mellan dig och Gud.

Om du vill veta mer om den kristna tron så kan jag hänvisa dig till något som kallas Alpha kurs. Där får du lära dig om den kristna tron. I lugn takt får du lära dig vad vi som kristen tror. Vill du deltaga i en sådan kurs så kontakta mig, berätta namn, var du bor på blogghelande@gmail.com (lägg märke till att jag stavar blogg med två g )

Om du redan nu vill bli kristen eller om du vill lära känna Jesus. Det ända du behöver göra är att be stilla till Jesus att han är välkommen in i ditt liv.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i EVANGELIUM, FÖRLÅTELSE. Bokmärk permalänken.

Kommentera

