TRON SKAPAR MIRAKLET

Jag tror att du och jag i många avseenden gjort det här med helande och upprättelse krångligt. Traditioner och felaktiga doktriner kan bita sig fast i vårt inre och hindra oss från att ta emot det Gud vill ge dig och mig.

Vi kanske gör som lärjungarna gjorde en gång, de bad: ”Ge oss mer tro” (Lukas 17:5) men kommer du ihåg vad Jesus sa? Han sa: ”Om ni har tro som ett senapskorn ska ni kunna säga till trädet att flytta sig, och det kommer att flytta sig.(Lukas 17:6) Det finns flera olika sorts senapsfrö, ett av dem är jätte litet.. Gå gärna till din mataffär och köp bruna senapskorn. De finns bland kryddorna. Så häller du upp dem på ett fat eller i en skål. Ta sedan upp ett korn, titta på det minsta du hittar. Plantera det och se hur fort det växer.

Ibland tror jag att du och jag fastnar vid vår tro. Nu är det inte vår tro som botar oss, det är Jesus som botar oss genom vår tro. En dag då jag bad till Gud sa jag desperat till honom: ”Om jag bara hade mer tro, då hade jag varit helad nu. Svaret jag fick från Gud hjälpte mig varsamt upp på vägen igen. Du vet, ibland kan vi köra i diket i flera hundra meter innan vi kommer upp på vägen, och då skadar vi oss själva. Svaret Gud sa var tydligt och klart, han sa: ”Fäst inte dina ögon på din tro, fäst dem på mig istället

Att komma inför Gud behöver inte vara svårt, de behövs inte kännas eller upplevas på ett visst sätt. Jag upplever att Gud säger till någon att livet som troende inte handlar om en känsla, det handlar om ett beslut. Missförstå mig inte, det är underbart när Guds närvaro kommer. Men vi behöver inte uppleva hans närvaro dygnets alla timmar

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i GE INTE UPP, GUDS LÖFTEN, HELANDE, HOPPET, TRO. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s