TRON PÅ JESUS

Nu var det ett bra tag sedan jag bloggade, så jag sätter mig nu ned och skriver några rader.

Den senaste tiden har jag tänkt på en sak Jesus sa till sina lärjungar. Detta gäller alla som tror på Jesus. Inte bara profeten och missionären. Alla som tror PÅ Jesus kan och ska göra likadana gärningar och större än vad Jesus gjorde. Men inte större säger någon. Jo just större. Låt oss läsa ett bibelord om just detta.

Joh 14:12 Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utför de gärningar jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till fadern.

Guds plan  är genuin. Guds plan var inte att Jesus skulle stanna på jorden i flera tusen år och bota sjuka och hjälpa fattiga. Guds plan är att du och jag ska göra samma gärningar som Jesus gjorde, och större gärningar ska du och jag göra. Många tänker att Jesus bara botade sjuka, men han gjorde så mycket mer. Han hjälpte fattiga, undervisade i ordet skrattade och grät och mycket mer.

Se inte ned på dig själv bara för att du inte predikar evangeliet för skaror Du kanske har någonting helt annat på hjärtat. Du kanske har en kallelse att hjälpa trasiga människor  tillbaka till livet. Du kanske är kallad att leda en annan människa närmare Jesus steg för steg.

Vad drömmer du om att göra för Jesus? Tänk efter lite. Du kan tycka att det du gör är betydelselösst, men tänk inte så. Vidga ditt sätt att tänka. Våga ta ett steg i tro. Du börjar inte i det stora. Skriften säger att den som är trogen i det lilla, honom eller henne  ska Gud anförtro med något större.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

