KÄNSLA TRO BESLUT

Jag vill börja denna bloggpost med att tacka dig som troget läst min blogg. Jag har bloggat regelbundet de senaste femton åren. Tyvärr finns inte alla bloggposter kvar.

Till en början bloggade jag dagligen en kort blogg, tyvärr har jag varit dårlig på detta, men låt mig göra ett kort försök.

Apg 3:16 Och genom tron på hans namn har det namnet gett styrka åt denne man, som ni ser och känner. Tron som det namnet skänker har gett honom full hälsa så som ni.

Det är tron på Jesus Kristus som egentligen allt handlar om. Vi tar emot Jesus som vår frälsare och Herre i tro. Petrus gick pa vatten i tro, och i tron på att Jesus gav sitt liv för oss så tar vi nattvarden.

Tron är ingen komplicerat, det är vi kristna som har gjort det komplicerat. Många av oss kan säkert minnas minst ett tillfälle då vi inväntade en viss känsla för att få vårt bönesvar eller den där profetiska hälsningen. Men när allt kommer kring så handlar det inte om en känsla.

Tron är ingen känsla, tron är en övertygelse som kan blomstra och utvecklas steg för steg.

 

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

