DINA ÖRONS VAL

Gud vill inte att du och jag ska lyssna på vad som helst.  Om någon sprider negativa rykten om andra människor och kyrkor, så ska du och jag inte låta våra öron lyssna till detta. Du kanske säger att dessa rykten är sanna, men det spelar ingen roll för det för inte med sig någon välsignelse. Bibeln säger att vi ska vara vänlig mot alla så länge det beror på oss.

Mark 4:24 Och han sade: ”Var noga med vad ni hör.

Man kan säga att dina öron är vägen in i ditt hjärta. Ord at bitterhet otro och synd kommer in i ditt hjärta genom dina öron. Om du hör på något tillräckligt många gånger så tror du till sist på det själv.

Det du och jag lyssnar på formar vårt hjärta. Alla människor har ett hjärtats val vad du och jag ska lyssna på. Tänk också på att vad du talar inte bara påverkar ditt hjärta och ditt beslut, det påverkar alla de som väljer att lyssna uppmärksamt.

Jag vill sluta med att uppmuntra dig att lyssna noga till nästa predikan din pastor predikar. Låt inte dina tankar vandra iväg, utan lyssna uppmärksamt. Om det hjälper dig så ta anteckningar på vad Pastorn säger, och sätt dig ned och aplicera Pastorn predikan i ditt liv och vardag.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

