STORMEN KAN INTE ÖVERRÖSTA DIN BÖN TILL GUD

Du och jag kan gå genom olidliga stormar. Ibland kan vi misströsta och undra om stormen någonsin ska dra förbi. Men en sak kan vi vara säkra på. Hur mycket stormen än ryter härjar och ödelägger, då kan vi vara fast förvissade om att Gud alltid hör vår bön.

Jesaja 43:1-2 Men nu, så säger Herren , han som har skapat dig, Jakob, han som har danat dig, Israel: Frukta inte, ty jag har återlöst dig, jag har kallat dig vid namn, du är min. Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna.

Detta är en uppmuntran från Gud mitt i din situation. Jag minns en gång då jag gick igenom en rejäl storm i mitt liv. Då talade Gud så tydligt och klart till mig. Han sa att han aldrig sagt att livet ska vara enkelt. Nu menar jag inte att Gud gnuggar händerna av förtjusning då du och jag har det jobbigt. Grundplanen från början var ju faktiskt att människan skulle leva tillsammans med Gud i Edens lustgård.

Något som har styrkt och uppmuntrat mig många gånger är att bläddra i bibeln och läsa bibelord som jag vet har uppmuntrat mig och många med mig. Ibland har jag till och med gått till min egen blogg och läst blogginlägg.

Går du igenom en storm just nu, sätt dig då gärna ned och läs lite ur bibeln. Vilken är din favorit bok i bibeln. Kanske ska du läsa lite ur psaltaren. När du och jag går igenom en kris är det ibland det sista vi vill göra. Men jag tror att det är då som vi behöver det som mest.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i GE INTE UPP, GUDS LÖFTEN, GUDS ORD, HELANDE, UPPMUNTRAN. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s