GUD HAR TÅLAMOD MED DIG

I kväll vill jag delvis predika  för dig samma predikan som jag lagt ut på min micropredikan. Varje helg lägger jag ut en inspelad micropredikan på facebook. Om du vill lyssna och titta på dessa korta predikan, oftast inte längre än ca tre minuter så kan du följa mig på Facebook.  Sök bara på jimmylarsson1 på facebook.

Visste du att Gud har medlidande med dina svageter. Han är inte en otålig Gud som klappar till dig då du faller i synd. Jag trodde Gud hatar synd kanske du säger. Ja! Han hatar synd men han älskar syndare. Han älskar just dig, precis som du är. Men hans högsta dröm är att du ska bli mer och mer lik Jesus. Det är bara nära Jesus som du och jag kan bli mer och mer lik honom.

Hebr 4:15 Ty vi har inte en överstepräst som ej kan ha medlidande med våra svagheter, utan en som blev frestad i allt liksom vi, men utan synd.

Jesus vet vad du går igenom just nu. Han har blivit frestad på samma område som du, men han föll aldrig i synd. Ge ser hur prövningen kommer mot dig, och han har förberett en utväg ur den. En effektiv väg ut ur en frestelse är bön och bibeln. Dessa två saker lyfter din blick från frestelsen och på Jesus

2 kor 6:2 Han säger ju: ”Jag bön hör dig i rätt tid, och jag hjälper dig på frälsningens dag”. Se, nu är den rätta tiden, nu är frälsningens dag.

Men när är frälsningens dag? När du och jag kapitulerar och böjer våra knän. Då är frälsningens dag. Står det inte att frälsningens dag är idag? Jo, Gud vill att du kapitulerar och omvänder dig idag.

Gud har nåd med dig och han älskar dig. Hans dröm är att du ska bli mer och mer lik Jesus.  . Detta blir du bara genom att umgås med Jesus i bön och i ordet. Vill du bli en kristen behöver du bara be så här: Jesus Välkommen in i mitt liv. Jag inter att jag är en syndare och att jag gått min egen väg. Från och med nu ska jag leva för dig. I Jesus namn amen.

Om du bett denna bön för första gången får du gärna KOMENTERA denna post. Bara jag kan se kommentaren så kan jag hjälpa dig ta dina första steg som kristen.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s