RESULTATSKYLTARNA

Nu mitt under fotbolls wm, vad passar bättre då än att blogga om resultatskylltar. Du kanske såg idag på resultatskylltar vem som vann matchen. Om Gud hade visat oss resultatskylltar  över våra böner. Då hade vi bett med större iver och ännu mer hängivet.

Dina och mina böner kan förändra nationer. Inte bara en nation, utan nationer. Du och jag ser bara lite av resultatet för våra böner. Om vi såg en resultattavla av våra förböner så hade du och jag varit i bön oftare.

Jakob 5:16 (b) mycket mäktig och verksam är en rättfärdig människas bön.

Om du välkomnat Jesus in i ditt liv, då har du även tagit emot Guds rättfärdighet. Då är alla dina böner mäktiga och verksamma. Jag vill uppmana dig att be för dina pastorer och deras familjer. Du vet sällan vilka strider och vilket motstånd de upplever. Be även för politiska ledare och för allt som Gud leder dig till att be för. Kanske dina böner förhindrar en mindre katastrof. Jag menar inte att du ska be timme ut och timme in.

En kort bön kan vara lika kraftig som en lång bön.

Jag vill uppmana dig att be för Sverge. Jag vet att många av mina läsare bor utanför sverge. Men hjälp oss be för detta valår. Bed för sverge. Det känns på många sätt att detta är ett ödes val. Så mycket står på spel detta år.

Glöm inte att oavsett vad du ber för så är dina böner kraftfulla och mäktiga. Dina böner kan förvandla ditt land, din stad och din familj. Den senaste tiden har jag varje morgon bett  en kort bön så fort jag vaknar. Jag ber: ”Gud beskydda Sverges gränser från krig och terror. Låt svensken få lära känna dig, och beskydda de kristna friskolorna. I Jesus namn, Amen.”

Ge inte upp när det gäller dina böner. Satan visar upp sina lögnaktiga resultatskyltar på att han leder. Tro inte på dem. Dina böner förvandlar ditt liv och förändrar den andliga terrängen i ditt land din stad och ditt bostadsområde.

Du kanske läst brochyren som nyligen kom i brevlådan till alla hushåll. ”OM KRIGET ELLER KRISEN KOMMER. I den brochyren står det att om kriget kommer så försöker fienden alltid försöka lura dig att ge upp. Tro inte på deras lögner. På samma sätt försöker satan få dig att tro att det är lönlöst att be, lönlöst att ge tionde, lönlöst att berätta för kolegorna eller grannarna om Jesus. Tro honom inte.

Fortsätt att be förtsätt att ge fortsätt att basunera ut det glada budskapet.

 

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

w

Ansluter till %s