SPURTA FRAMMÅT

Livet kan vara tufft ibland, ja rent ut orättvist. Jag menar inte att det som du går i genom borde drabba någon annan. Nej, det borde kanske ingen få gå igenom. Jag fick bara någon dag före min 20 års dag veta att jag hade en utbredd tumör i buken, då trodde läkarna att jag bara hade någon månad kvar att leva. Men jag beslutade mig för att fokusera på livet jag hade framför mig.

Man kan i mångt och mycket likna livet vid en boxningsmatch eller vid en tävling i 1000 meter häcklöpning. Vad har dessa atleter gemensamt? De gör de bästa de kan för att representera stt land.Det borde även vi göra.

Filipperbrevet 3:14 Jag spurtar mot målet för att kunna ta emot priset, det eviga liv som Gud har erbjudit oss genom det som Jesus Kristus gjorde

På upploppet så brukar sprinters ta i för allt vad de är värd, för att vinna seger priset.  Du och jag borde göra det bästa vi kan i att utföra det Gud har kallat oss till. Till vad är jag kallad? Först och främst till att representera Guds rike. Vi tittar inte på vad som helst,  vi lyssnar inte på elakheter skitsnack och förtal. Ibland behöver vi bara umgås med Jesus för att få ny kraft.

Vad är det för pris som väntar oss? Ett evigt liv tillsammans med Jesus i himlen.

När livet blir för jobbigt brukar jag tänka på vad PAULUS

1 Korinter brevet 9:26 Själv löper jag inte hit och dit utan mål, och jag är inte likt en boxare som slår i luften. Nej för att vinna priset tvingar jag min egen kropp att bli en slav under Guds villja. Jag vill ju inte sprida Guds budskap till andra, och sedan själv gå miste om det eviga livet.

När det är så jobbigt att du knappt orkar någonting. Fäst då dina ögon och öron vid vad Jesus sa och gjorde. Låt aldrig Guds ord vika av från dina ögon eller öron. Det finns många hemsidor och appar där du kan lyssna till ordet då du är trött.

Ha Jesus som föredöme,  tänk på vad han fick kämpa för att du och jag skall få det eviga livet.

Dagen bibel översättning är från Nya Levande Bibeln

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s