GUD SA ALDRIG ATT DU SKULLE GÖRA DET PERFEKT

Idag vill jag berätta för dig att du är kallad av Gud. Du kanske säger, nej jag är varken lovsångare pastor eller musiker. Men det handlar inte om vad du tjänar Gud med. Alla är vi kallade. Vill du veta mer? Fortsätt då läsa.

Markus 2:17 Jesus hörde det och sade till dem: ”Det är inte de friska som behöver läkare utan de sjuka. Jag har inte kommit för att kalla de rättfärdiga utan syndare.

När Gud kallade mig var jag en syndare. Jag har aldrig varit fullkomlig, och det är inte det som det handlar om. En gång för 15 år sedan upplevde jag att Gud ville att jag skulle laga mat till några vänner. Min första tanke var, nej det kan jag inte för det blir inte perfekt. Omedelbart svarade Jesus: Jag sa inte att det skulle vara perfekt. Jo, jag gick och lagade mat åt mina vänner. Det visade sig att de var jätte sjuka och orkade inte laga mat själv.

Jag tror vi kristna ofta gör samma misstag. Vi säger någon som gör det bättre får göra det. Men vet du vad? Gud vet att du inte är fullkomlig, och han har med det I beräkningarna.

I Lukas evangelium kapitel 5 och vers åtta står berättelsen om kvinnan som hade 10 silvermynt och tappade ett. Vad gjorde hon? Satt hon och studerade och minns hur hon fick det nio mynten som var kvar. Nej hon tände en lyckta och sökte tills hon hittade det förlorade myntet. Gud gör på samma sätt när någon gått bort från Gud. Kanske vill Gud att du ska vara ett ljus i mörkret.

Kommer du ihåg berättelsen om det förlorade fåret? Herden Jesus lämnade de 99 och sökte efter det förlorade fåret. Så gör Jesus. Han söker de förlorade och leder dem hem till sin himelsk fader.

Vill du bli kristen eller komma tillbaka till Gud? Bed då denna bön.

Jesus förlåt mig min synd. . Jag bekänner dig som Herre i mitt liv. Från och med nu ska jag  leva för dig, I Jesus namn amen.

Om du bett denna bön, försök då hitta en församling. Vill du ha hjälp hitta en kyrka. Skriv då mail eller kometer så  hjälper jag dig hitta en kyrka. Adress blogghelande@gmail.com

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s