FASTNA INTE I DET SOM VAR

Ikväll vill jag blogga en kort uppmuntran till dig. En nyckel till att fortsätta kämpa, inte tappa modet och fortsätta göra det Gud kallat just dig att göra. Men jag vet inte vad Gud kallat mig till. Jag tror Jesus lagt ned en längtan och en gåva i ditt liv. En förmåga att just på ditt sätt välsigna människor. Med ett ord, ett leende eller något annat.

Jesaja 43:18-19 Tänk inte på det som hänt, bry er inte om det som förr har varit. Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. Märker ni det inte? Jag ska göra en väg i vildmarken och strömmar i öknen.

Hur ska jag kunna ta mig vidare i livet efter det jag gått igenom. Svaret blir ganska enkelt. Men för en del av oss kan det dröja innan vi verkligen gör det. Det första du och jag behöver göra är att inte tänka på de där människor gjort mot oss. Det är så lätt att vi fastnar i sår och ärr. Och detta är en fälla från fienden. Du ska inte ens bry dig om det som varit. Jag vet att du ibland måste reda ut saker du gått igenom. En polisanmälan eller andra saker. Men många gånger behöver vi sluta tänka på vad de eller jag borde gjort. Detta kan bli en fälla från djävulen, och det är verkligen ingen välsignelse i hans fällor.

Författaren säger i kvällens bibelord: ”Se jag gör något nytt” Om vi ska se det nya Gud gör då måste vi se på rätt sak. Då kan vi inte fokusera på det som var, på oförätter eller sår som människor orsakat. Vi behöver tänka på det som varit, vi behöver sluta ödsla energi på att göra något som inträffat ogjort.

Fäst inte dina ögon på det som var, fäst dina ögon på det Gud just nu gör i ditt liv.

Jag påstår inte att du inte haft det tufft, eller att människor inte sårat dig eller förstört för dig. Men du behöver skilja på det som var och det som Gud vill göra just nu i ditt liv.

Gud vill göra en väg från vildmarken och in i Guds härlighet, in i Guds plan för ditt liv. Jesus vill låta strömmar av levande vatten bryta fram. Vart då? På din insida.

Gud vill steg för steg ta dig i ditt liv från steg A till steg B. Gud vill hjälpa dig att ta ett steg i taget genom det livet som du befinner dig i.

Det en människa tycker är ett jätte litet steg det kan vara ett gigantiskt steg för någon annan. Om du tar ett litet steg närmare Gud då tar han ett Gudomligt steg närmare dig. Men du behöver visa honom att du vill leva ett liv i hans närhet.

Om du just nu vill bli en kristen. Säg då bara så här till Jesus: ”Välkommen in i mitt liv Jesus, nu vill jag lära känna dig och jag vill följa dig. Jag ber att du ska komma in i mitt liv, mitt i min vardag, jag ber att du ska göra mig till en bättre människa. Amen

Om du sagt detta till Jesus så är du kristen. Har du en bibel börja då läsa Johannes evangeliet. Har du ingen bibel så kan du ladda ned en bibel app. Eller gå in på internett sidan Folkbibeln.net

Var välsignad i ditt nya liv.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

En kommentar till FASTNA INTE I DET SOM VAR

  1. Ulrika skriver:

    Tack.skrivet med mycket omsorg och kärlek.

    Gilla

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s