ATT PRESSA SIG IGENOM

Denna gång vill jag uppmuntra dig att inte ge upp, backa eller tappa modet. Det är tufft nu, motståndet kanske är outhärdligt. Men om du inte backar, om du inte ger upp, utan fortsätter pressa dig framåt, då kommer du till sist ta dig igenom.

I torsdag hörde jag en härlig barnsång, den handlade om den trånga porten som Jesus talade om. Om du ska ta dig genom den porten så måste du tränga dig igenom den, du måste pressa på för att ta dig igenom. Det kan vara trångt, knöligt och pressande. Men om du pressar dig genom allt motstånd så kommer du till sist ta dig igenom.

Nu är inte tid till att oroa dig över vad alla runt omkring ska tycka, tänka eller säga. Om du menar allvar med det där du en gång sa till Jesus, då är det hög tid att pressa dig igenom.

PAULUS är ett utmärkt exempel på en Guds man som inte gav efter över något motstånd. Men Jimmy, blev aldrig PAULUS missmodig, var han aldrig nära att ge upp? Låt oss läsa ett bibelord här nedan tillsammans.

Apostlagärningarna 27:20-25
Varken sol eller stjärnor syntes på flera dygn, och stormen låg på, så att vi till sist förlorade allt hopp om räddning. De hade nu inte ätit på länge. Då steg Paulus fram mitt ibland dem och sade: ”Ni män borde ha lytt mitt råd att inte lägga ut från Kreta och så undvikit denna skada och förlust. Och nu uppmanar jag er att vara vid gott mod. Inte en enda av er skall mista livet, bara fartyget skall gå under. En ängel från den Gud som jag tillhör och tjänar stod nämligen bredvid mig i natt, och han sade: Frukta inte, Paulus. Du skall stå inför kejsaren. Och se, alla dem som seglar med dig har Gud skänkt dig. Var därför vid gott mod, ni män. Ty den tilltron har jag till Gud att det blir som han har sagt mig.

Här står det klart och tydligt ”Vi förlorade allt hopp om räddning, det står inte dom andra förlorade hoppet. Paulus hade tydligen förlorat allt hopp om räddning. Ingen av de i båten Viste var de var, eftersom de varken såg stjärnor måne eller sol på många dagar.

Men mitt i denna ångest och hopplöshet kunde Paulus komma med hopp till de som var med honom i båten. På samma sätt vill jag komma med hopp och tro till den storm som du befinner dig.

Jag vill stanna vid slutet av dagens bibelord. ”Den tilltron har jag till Gud att det blir precis som han har sagt” I detta bibelord betyder tilltro ”Den övertygelsen har jag” att det blir som Gud har sagt.

Jag blev kristen för snart 30 år sedan.inte en enda gång har Jesus svikit mig. Men jag får erkänna att jag inte alltid sett att Jesus stod vid min sida, genom hela stormen.

Jag brukar säga till människor som har det tufft. Om du har välkomnat Jesus Kristus in i ditt liv, då är han just nu närmare dig än ditt eget andetag. Det kanske inte ser honom, eller upplever hans närvaro, men han verkar i ditt liv just nu.

Så ge inte upp, pressa dig genom allt motstånd. Pressa dig igenom allt som vill bromsa dig eller hindra dig. Jesus vill inte hindra dig från att tjäna honom. Men när du går helhjärtat med Jesus, då kommer motstånd. Då är inte tid att ge upp, då är tid att ge än mera i din tro på Jesus.

Annonser

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s