OMEDELBART FÖLL BOJORNA AV

I dessa nya tider kan jag förstå att du är rädd. Kanska du eller en nära anhörig fått corona. Kanska du inte vet vart du ska ringa. (Du kan ringa 1177 om du tror du har corona ) Men det finns ett lättare sätt. Be så här ”Hjälp mig Jesus”

JESAJA 61:1 Herrens, Herrens ande är över mig., ty han har smort mig till att predika glädjens budskap för de ödmjuka. HAN HAR sänt mig att förbinda dem som har ett förkrossat hjärta, att ropa frihet för de fångna och befrielse för de bundna, till att predika ett nådens år från HERREN 

Jag tror att detta bibelord är för någon just nu. Kanska är du fången i ditt eget hem, kanska nattsvart ångest gripit tag i dig

Jag tror att Gud smort mig just denna kväll för att predika NÅD för dig. Jag tror att detta glada budskap gör dig glad, det står i detta bibelställen att detta budskap är till flera människor. De står tìll de glada, inte den glade.

Gud har sänt mig till att förbinda de som har ett trasigt hjärta. Även här står det i flertal.

Med denna blogg vill jag ropa ut frihet för de fångna, inte den fånge eller den som var fången.

Corona kanske hållit dig rädd. Nu är det hög tid för att dessa bojor och kedjor faller av.

Kommer du ihåg Paulus och Silas. De var fastlåsta i kedjor,  När de prisade Gud av hela sitt hjärta föll kedjorna av. Lägg märke till att de blev befriade omedelbart då de prisade Gud av hela hjärtat.

Jag tror Gud genom lovsång vill befria dig och de som hör från dessa tjocka kedjor.

Apostlagärningarna 16:25 Vid midnatt var Paulus och Silas i bön och sjöng lovsånger till Gud, och de andra fångarna lyssnade på dem. Plötsligt kom ett kraftigt jordskalv, så att fängelset skakades i sina grundvalar. I samma ögonblick öppnades alla dörrar, och allas bojor lossnade och föll av.

 

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i ÖVRIGT, GE INTE UPP, HELANDE, HOPPET, STYRKA, TRO, UPPMUNTRAN, VAR INTE RÄDDA. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar