KÄRLEK OCH RESPEKT

Jesus älskar dig och vill att du och jag ska må bra. Han vill leda oss genom hela livet. Han vill leda dig till en plats av frid och Gudsnärvaro.

Jesus har en gång för alla gett sitt liv på ett kors. Han spikades upp på ett kors, för att jag och du ska kunna till tillbringa evigheten tillsammans med honom.

Gud har en plats av Frid och Gudsnärvara för mig och dig.

Jag vill uppmana dig att inte umgås med människor som får dig att må dåligt. Jag vill uppmuntra dig att inte umgås med människor som säger nedlåtande saker eller får dig att må dårligt. Det är inte bra för dig att lyssna till nedlåtande ord.

Umgås bara med människor som talar vänligt och respektfullt mot dig. Alla andra relationer kommer från din fiende.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar