TRON SKAPAR MÖJLIGHETER

Rom 8:31 Vad drar vi nu för slutsats av detta? Jo, att om Gud är på vår sida, spelar det ingen roll vem som är emot oss.

Vilken rå tro författaren har här. Denna inställning borde vi alla ha jämt. Visst, vi möter alla hinder och mer eller mindre motstånd, i alla fall de flesta av oss.

Vad gör motstånd med mig egentligen? Den gör mig mänsklig. Då attackerna duggar tätt, då får jag uppleva livets jobbiga sidor

Är du en troende? Är Jesus din Herre? Då är det Gud som är Herre i och över ditt liv.

Jag vill sluta denna bloggpost med att skriva att jag har det också jätte tufft då och då. En del tror att jag aldrig haft problem. En del manar att jag inte hade skrivit som jag gör om jag inte gått genom eld och vatten.

Jag har också hafft det tufft, varit nära att ge upp. Men så har jag fortsätta tro, gå och pressa frammåt. Och vet ni vad? Jo, det fungerar.

Gud har kallat mig till att uppmuntra dig, till att peka på bibeln, på Jesus, och säga. Fortsätt kämpa, forts ätt tro, Det ska jag göra. Om vi inte ger upp då kommer vi igenom

TRON SER DET MÖJLIGA I DET OMÖJLIGA

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar