HAN SOM GJORDE GOTT

Jesus har gett mig och dig förtroendet att guida människor till Guds rike. Kan du tänka dig att Jesus har gett dig förtroendet att berätta om honom för dina kollegor och anhöriga. Han har även gett mig detta förtroende.

Apostlagärningarna 10:38 Ni känner till att Gud fyllde Jesus från Nasaret med sin heliga ande och gav honom kraft för den uppgift han fått, och att Jesus gick omkring och gjorde gott och botade alla som var i djävulens våld, eftersom Gud var med honom.

Gud fyllde Jesus med helig ande och kraft, och Gud vill fylla dig med kraft, han vill fylla mig och dig med sin kraft, så att jag och du kan vara en kanal för Guds härlighet.

Jag tror att både jag och du kan låta Guds kraft flöda genom oss. Du kanske tycker att Gud inte flödar genom dig. Låt mig ge dig ett råd. På samma sätt som Gud rör vid dig under ett möte i kyrkan då du förväntar dig att han kommer röra vid dig. Jag tror att om jag förväntar mig att Guds heliga ande kommer flöda genom mig, detta tror jag är en enkel sanning att vandra i. Förvänta dig att Guds kraft ska flöda genom dig. Förvänta dig att få ett ord av kunskap eller ett ord av uppmuntran till dagen.

Denna uppgift behöver inte bli en tung börda. Anledningen till att jag under tisdag eftermiddag 31 maj. Skrev det jag skrev. Detta gjorde jag för att både jag och du behöver vara förberedd för om vi ska prata om Jesus idag, eller om du bara ska lyssna på en man i nöd.

Gud kanske vill ge dig ett ord av kunskap, för att hjälpa någon att härda ut. I första korinterbrevets tolfte kapitel kan du läsa om de nio nådegåvorna. Gud har gett mig och dig dessa gåvor, inte för att vi ska skryta och säga se på mig. Nej, vi har fått gåvorna för att betjäna andra.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar