ALLT HAR SIN TID

Så har vi åter igen gått in i en helt ny helg, och sommaren verkar ha kommit på allvar. Men jag vill inte skriva om sommaren, jag vill skriva om en helt annan syssla.

Ni som känner mig vet att jag regelbundet de senaste nio åren har lagt ut jätte korta filmade predikningar på ungefär tre eller fyra minuter. Tanken med dessa korta predikningar är att så många som möjligt ska orka lyssna på en predikan. Jag kallar dem mikro predikan.

Denna gång vill jag predika en mikro predikan om bön. Bön har i kyrkan i Sverige av många inte tagits på allvar. Genom bön så river vi fiendens murar och bygger upp någonting som ska bestå.

Markus 11:24 Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert.

Men Jimmy! Kan jag begära av Gud? Klart du kan begära av Gud det han har lovat dig. Jag talar inte om ha begär, att du ska vrida armen av Jesus Och kräva något du inte har rätt till.

Gud blir glad när vi säger: ”Hallå Jesus! Du lovade detta. Jag ber och begär att du ska ge mig bönesvaret.

Vad ska vi göra då vi bett bönen? Jo, vi ska tro att vi fått bönesvar. Vad gör vi när vi är övertygad om att vi fått det vi bad honom om? Jo! Då tackar vi honom för bönesvaret.

Har du bett en längre tid om en specifik sak eller mirakel?

Börja tacka Gud

Att be har sin tid

Att tacka har sin tid

Att lovsjunga har sin tid

Att gråta har sin tid

Att skratta har sin tid

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar