DEFINIERA ORDET VÄN

Före du fortsätter att läsa vill jag att du ska tänka på en sak en kort stund. Vad innebär det att vara din vän? Vad förväntar du dig av dina vänner och Vad förväntar de sig av dig?

Johannesevangeliet 15:15 Jag kallar er inte längre tjänare, eftersom tjänaren inte vet vad hans herre gör. Vänner kallar jag er, ty allt vad jag har hört av min Fader har jag låtit er veta.

Tänk att vi som valt att följa Jesus får kallas hans vän. Själva så släpper vi inte in alla vi möter i vårt liv till att vara våran vän. Vi har många bekanta men inte många sanna vänner.

Nära vänner kan tala ut tillsammans. Vi kan öppna vårt hjärta och säga hur det egentligen är.

Jesus vill vara just en sådan vän till dig. Han skulle aldrig kränka dig, ljuga om dig eller krossa ditt hjärta.

Jesus kommer aldrig lämna dig då du öppnar upp dig och är ärlig mot honom. Människor ljuger om dig, kanske tror de på lögnerna själv. Men Jesus skulle aldrig lyffta sin häl mot dig.

Jesus älskar dig och vill vara din bästa vän.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar