DÅ VET VI VAD VI FÅR

Denna gång kommer jag delvis skriva om bön, men temat kommer ändå handla om helande. Då vi bett en bön i tro till Gud, då har vi redan fått det vi bad om.

1 Johannes brev 5:14-15
Och detta är den tillit vi har till honom, att om vi ber om något efter hans vilja, så hör han oss. Och när vi vet att han hör oss, vad vi än ber om, så vet vi också att vi redan har det som vi bett honom om.

Har du bett en bön om helande i tro? Då har du nu redan fått det ni bad om.

Jag vill absolut inte lägga skuld på någon, jag vill bara att du ska förstå denna mycket enkla sanning. Men då du förstår sanningen, det vill säga det Gud säger här. När du förstår sanningen, då ska sanningen sätta dig fri.

Om du behöver helande. Stäng öronen för otro, död och elände. Öppna dina öron och ögon för det bibeln säger om helande.

Jag tror inte vi kan ta budskapet om helande lättvindigt, det vill säga lättare än lätt. Om jag vill få tag på mitt helande behöver jag rota mig i vad bibeln säger om mitt helande.

Det finns vissa saker jag inte borde göra som Jesus lärjunge. Jag pratar inte hur som hellst, jag lyssnar inte på vissa saker och det finns saker jag som Jesus lärjunge aldrig borde tillåta i mitt hem.

Att vara Jesus Kristus lärjunge har ett pris att betala. Men om vi betalar det priset blir vår lön från himlen underbar.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar