MUNNEN REFLEKTERAR DET SOM FINNS I HJÄRTAT

Du har säkert både läst och hört det jag kommer skriva om denna gång. Ämnet är lika dagsaktuellt som det alltid varit.

Med dina läppar styr du ditt liv dit du vill ha det.

Jag uppmuntrar dig att tala Guds ord över ditt liv. Tala inte ut död över dig själv.

Jag är övertygad om att du steg för steg kan vända hela ditt liv genom att böja ditt hjärta och dina läppar, i linje med vad bibeln säger.

Matteus evangelium 12 : 34 (B) Vad hjärtat är fullt av, det talar munnen.

Vad gör jag med min tid här på jorden? Tittar jag nästan varje ledig timme på film och skvaller?

Denna gång uppmanar jag både mig och dig att låta bibeln prägla vårt liv.

Bibeln är mäktigare och mer kraftfull än vad vi tror.

Jag vill åter börja memorera bibelord.

Vi lever verkligen i den sista tiden. Jag vet inte om bibeln är förbjuden i mitt och ditt land om bara några år. Då är det bra att kunna flera verser från bibeln utantill.

Jag menar inte att du inte får titta på tv eller lyssna på radio. Det jag menar är att vi kan välja vad vi ska se på eller lyssna på. Låt det du kallar för ditt hem vara präglat av en Guds närvaro.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar