Hoppet du äger

Jag har vid flera gånger varit helt tom på hopp. Jag vet verkligen hur det känns. En sak har jag gång på gång lärt mig genom åren. Hur hopplöst det än känns, så har jag när jag kommit genom hopplöshetens diktatoriska dal, efteråt förundrat mig, Jesus var alltid där.

Hebreerbrevet 6 : 18
Så skulle vi genom två orubbliga uttalanden, i vilka Gud omöjligt kan ljuga, få en kraftig uppmuntran, vi som har sökt vår tillflykt i att hålla fast vid det hopp vi äger.

Gud kan inte ljuga. Precis detta är en omöjlighet. Det kanske känns så just nu, allt kanske pekar i den riktningen. Men om jag ska vara ärlig mot dig är han bara en bön borta från dig. Precis som när ormen ljög för Eva i lustgården, så ljuger fienden för dig.

När jag hafft de tuffaste situationerna i mitt 47 åriga liv, så har det alltid varit en avlastning i att läsa bibeln. Många gånger har det tagit emot att läsa. Men genom erfarenheten har jag lärt mig att 30 minuter med bibeln har lättat bördan an ångest, depretion och panik

Jesus vill ge dig en kraftig uppmuntran från Jesus. Detta kommer inte gratis. På ett sätt är den helt fri, men på ett annat sätt kostar det allt.

Det finns en tillflyckt i Jesus Kristus. Jag har många gånger reflekterat över helt fantastisk musik. Musik som har beskrivit min livssituation i detalj.

Jag har varit i alla livsfaser. Förlorat en nära vän, blivit svårt sjuk, ja till och med döende. Jag har upplevt glädje, skratt, tårar, deprition, ångest med mera.

En sak är säker. Gud har aldrig lämnat mig ensamen. Genom varje livsfas är han här.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar