SÅ HÄR FÖRE HELGEN

En kort predikan så här före helgen.

Romarbrevet 10 : 17
Alltså kommer tron av predikan och predikan i kraft av Kristi ord.

Din tro är byggd på Guds ord. Predikan i kraft av Kristi ord. Predikan ger dig tro, nytt mod att fortsätta kämpa trons goda kamp.

Fäst inte blicken på predikanten.

Predikanten kan inte bygga ditt liv, men han kan undervisa.

Vill du få tro? Tro på bönesvar, helande, frälsning. Tron kommer endast genom predikan.

Du kan uppmuntras genom vittnesbörd, du kan få styrka och nytt mod.

Om du vill veta mer om vad jag i vanliga fall predikar om, välj någon av ämnena jag skriver om. Eller gå in på youtube.com sök Jimmy Larsson predikar. Där finns några hundra korta tre minuters predikningar om bland annat bön, tro, Guds ord, helande, Den Helige Anden och mycket mer.

Med dessa predikningar uppmuntrar jag hundratals läsare och lyssnare att fortsätta trons goda kamp.

Är det fuffens just nu, läs här eller gå in på Facebook twitter sök efter #mikropredikan

Om du börjar be 10 minuter dagligen, om du läser bibeln 10 minuter om dagen. Om du gör detta dagligen i 100 dagar så vågar jag garantera dig ett förvandlat liv. Du kanske inte ser eller upplever något. Men människor runt omkring kommer se förvandlingen.

Tala med Gud dagligen. Be för någon annan, och dig själv.

Läs Nya testamentet och gamla testamentet dagligen. Steg för steg kommer ditt liv bli förvandlat.

Bibeln är ingen snabb fixning. Bibeln är snarare näring för dig. Du ser inte själv hur du steg för steg förvandlas. Men förvandlingen kommer gradvis. Steg för steg, dag för dag kommer du lite närmare Jesus och det liv han vill att du ska ha.

Gud välsigne dig.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar