HAN BOTAR I DAG

Matt 12:22 Sedan förde man en andebesatt man till honom som var både blind och stum. Och Jesus botade honom, så att han både kunde se och tala.

Man förde många människor till Jesus för att han skulle göra dem frisk, inte en enda gång så nekade Jesus dem att bli botade. De under och tecken vi läser om i bibeln är bara några få av de under och mirakel som Jesus utförde.

Jesus är likadan i dag. I dag så både vill han och kan han bota de sjuka. Under och tecken sker runt om i världen i dag. Vi kanske inte här talas om dem på TV och radio, men detta sker lika fullt och även i Sverige i dag.

Jag efterlyser att fler kristna tidningar oftare berättar om hur människor blivit botade från obotliga sjukdomar. Jag tror att detta kan uppmuntra oss att fortsätta tro och hoppas på ett mirakel för oss själva.

Är det inte underbart att läsa om hur Jesus satte människor fria från deras plågor. Inte en enda gång sa han nej till någon som kom till honom för att bli botade. Ibland var han igång i över ett dygn för att bota de sjuka och befria de som plågas av onda andar. I Matteus kapitel åtta kan vi läsa om hur Jesus drev ut massor av onda andar genom att bara tala ett ord. Tänk dig vilken auktoritet han hade.

Joh 14:12 Ett är säkert: Var och en som tror på mig ska göra samma under som jag har gjort, och till och med ändå större för jag går för att vara hos Fadern. Ni kan be honom om vad som helst i mitt namn, och jag ska göra det. Och Fadern ska bli ärad på grund av vad jag, Sonen, gör för er

Var och en som tror ska göra samma gärningar som Jesus. Inte bara några få, inte bara den och den. Nej alla som tror ska göra dessa gärningar. Till och med större gärningar ska vi göra. Det är vad Jesus har sagt i alla fall. Du och jag ska lägga våra händer på de sjuka och de ska bli friska.

Nu behöver du inte kasta dig över de som inte har frågat om förbön. Men frågar någon dig om du kan be för dem. Gör det då. Det är din uppgift att be och Guds uppgift att utföra miraklet.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i ÖVRIGT. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar