GLÄDJEN

Neh 8:10,B Var inte bedrövade, ty glädje i HERREN är er starkhet.”

I dag vill jag blogga om glädje, glädjen håller oss uppe i de mest outhärdliga situationer. Det kanske är då som det är svårast att vara glad, men det går att vara glad då också. I Herren kan vi alltid vara glada.

Nu menar jag inte att du aldrig får sörja, sorg är något betydelsefullt, något viktigt vi behöver få ta oss i genom då vi förlorat nära och kära familjemedlemmar och vänner. Men då ska du också veta att Gud är med dig mitt i sorgen, han kommer inte överge dig, även om det kanske känns som han gjort det.

I dagens bibelord uppmanas vi att inte vara bedrövade, jag är övertygad om att detta är en hälsning från Gud till dig och mig i dag. Vi behöver inte vara bedrövade, det finns något helat annat för oss att få tag på i Herren Jesus Kristus.

Det finns som sagt en styrka i att vara glad, det kanske inte alltid är det lättaste att vara glad och hålla modet uppe. Men vi blir så mycket mer starkare då vi är glada. Glädjen ger oss styrka och uthållighet att stå ut och uthärda den situation som man befinner sig i

Ord 17:22 Glatt hjärta ger läkedom, brutet mod suger märgen ur benen.

Det finne en läkedom för kroppen i att vara glad. I detta bibelställe så skriver författaren till oss detta viktiga budskap. Min uppmaning till dig är att du inte ska gå omkring och sura, som jag sa tidigare är sorg något viktigt, men har du inte sorg så vill jag uppmana dig att vara glad. Det finns en styrka i att vara glad. Djävulen avskyr glädje, han vill inte på något sätt att du ska vara glad för då vet han att han är i underläge.

Du och jag behöver ibland få göra saker som gör oss glada, kanske någon hobby eller något annat som gör oss glada. Det är absolut inget fel i att ha något att vara glad över.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i GLÄDJE. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar