VAR INTE RÄDDA

Jes 41:10 Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.

Detta ord är ett av mina favorit ord i bibeln och det har styrkt mig och hjälpt mig många gånger. Tänk att den Gud som du och jag tjänar har omsorg om dig och mig. Han vill att vi inte ska vara rädda för han vet att fruktan drar bort vår uppmärksamhet från Gud till det vi fruktar, och då tappar vi vår styrka och kraft.

Gång på gång så säger Gud till oss att vi inte ska vara rädda. Du och jag behöver verkligen inte frukta för någonting för Gud har är alltid med oss, han är alltid på vår sida då vi följer honom.

Gud är den Gud som styrker dig, han älskar dig och han har omsorg om dig.

Gud säger i dagens bibelord att du inte behöver se dig ängsligt om. Vi kan komma i situationer i livet ibland då vi ser oss ängsligt om för att vi är rädda att något ska hända oss. Men du behöver inte se dig ängsligt om, för Gud är med dig och han beskyddar dig.

Gud säger i sitt ord att han hjälper dig, säger han att han hjälper dig så menar han det verkligen. Men jag tror att du och jag behöver be till Gud om hjälp före han hjälper oss. Han väntar på att du och jag ska öppna vår mun och be till honom om hjälp. Nu hinner man inte alltid be långa böner för att få hjälp, men namnet Jesus kan hjälpa många gånger. Det namnet har verkligen sin effekt, om du är i knipa någon gång så kan du alltid åkalla det namnet, i världen svär man när en olycka sker eller håller på att ske. Men vi som är Kristna borde istället åkalla namnet Jesus, för då kan han vara där och hjälpa oss.

Gud uppehåller dig och mig, han håller oss uppe. Det kanske känns som om man knappt har näsan ovanför vattenytan ibland, men då ska Gud hålla dig uppe så att du kan andas klart. Gud håller dig uppe med sin rättfärdighets högra hand. Hans hand är rättfärdig, den gör aldrig någonting som är fel, den gör aldrig tabbar eller saker som han ångrar sedan. Det står nämligen i ordet att Gud inte kan ångra sig. (1 Sam 15:29)

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i VAR INTE RÄDDA. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar