DETTA GÄLLER DIG

Dagens blogg inlägg gäller verkligen både dig och mig. Gud är en intiativ rik Gud. Han är mångsidig i på många sätt en mångsysslare.

Ta din gåva att måla skriva, producera. Gör detta under år 2021 och mejsla fram någonting nytt. Du kan bli så mycket bättre på det du redan är bra på. En klok person sa en gång du inte ska tävla mot proffsen på att tillexempel skapa med dina händer. För den dagen kanske kommer då du är bäst i världen, och vem ska du sedan bli bättre än. Istället borde du tävla mot dig själv, för du kan nästan alltid bli lite bättre än dig själv.

Matteus 11:28 Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor, så ska han ge er vila.

Gud vet att det är tufft just nu. Han vet vad som hände igår, och han vet hur din morgondag ska se ut. Jesus vill hjälpa dig genom denna trånga passage.

Gud vill ge både dig och mig vila. Han vet att de bördor du bär just nu inte är mänskliga. När Gud skapade dig så skapade han ett mästerverk. Men kanske någon människa eller ett livsöde har slagit sönder detta mästerverk.

Men Gud är en mästare på att laga trasiga människor. Du är en mästerverk, du är unikt skapad. När Gud skapade dig gjorde han det för ett unikt syfte. Jesus vill så gärna lära känna dig, och steg för steg leda dig tillbaka till livet.

Jesus är en sann vän, en vän som står upp för dig, som uppmuntrar styrker och korrigerar dig i rätt tid.

Gud kommer aldrig för sent, han glömmer aldrig ställa om klockan till vinter tid.

Vad står det då på Guds klocka, vad står det i Guds almenacka? Jag tror Jesus i sin himmelska filofax har skrivit följande två ord. Två ord som inte bara kan utan också kommer att förvandla ditt liv. I denna himmelska almanacka står det: ”FRÄLSNINGENS DAG.”

Visste du att frälsningen dag är idag. Du behöver inte vänta till påsk eller julafton för att få tag på det Jesus vill ge dig idag. ”IDAG ÄR FRÄLSNINGENS DAG.”

Om du vill bli Kristen, be denna enkla bön: ”Jesus, nu kommer jag till dig. Förlåt mig alla synder, jag bekänner dig som HERRE I mitt liv. Från denna stund lever jag för dig Jesus. Amen.”

Bad du denna bön så har du blivit bekännande kristen Hitta nu en kyrka som uppmuntrar till daglig bibel läsning på egen hand. Hitta en kyrka som du trivs i, som älskar, uppskattar och värderar dig.

Skaffa en bibel och läs den dagligen. Börja läsa I nya testamentet, gärna någon av de fyra evangeliumen. Du kan ladda ned en gratis bibel på din smart telefon. Det finns en app som heter You Version. Där finns drygt 160 olika bibel översättningar. Hitta den översättning som du gillar.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar