EN TON I LIVET EN LOVSÅNG TILL GUD

Mitt i denna pandemi kan det vara lätt att tappa modet. Men vad gör vi om vi tappar något som vi inte vill tappa? Vi plockar upp det igen. Du kanske tycker jag är synsk och raljerar med dig. Men just det jag sa är sant.

Ibland får vi göra saker som vi blir glada av, något som får oss på bättre tankar. Vad det är det är helt upp till dig. Det är du som styr rodret i ditt liv.

Jag tror att lovsång frånhjärtat kan få både mig och dig upp på spåret igen.

Psalm 66:16-20 Kom och hör, alla ni som fruktar Gud, jag vill låta er veta vad han har gjort för min själ. Till honom ropade jag med min mun och lovsång var på din tunga. Hade jag haft onda avsikter i mitt hjärta skulle Herren inte ha hört med. Men nu har Gud hart mig, han har lyssnat till min bön. Välsignad vare Gud, som inte har förkastat min bön eller tagit sin nåd ifrån mig.

Gud vill att både du och jag ska berätta vad Jesus gjort i ditt och mitt liv. Låt oss mejslar fram en ny sed i vårt liv, en sed där vi med glädje och tacksamhet berättar för andra och varandra om vad Gud gjort i vårt liv. Om du inte kan komma på något att berätta om, då kan du be om något specifikt, om du gör det, då kommer Gud göra något specifikt i ditt liv.

Gud vill att vi ska ropa till honom. Hur då? Jo, med vår mun. Gud längtar efter att vi ropar till Gud om nåd till hjälp I rätt tid. Jesus väntar och längtar efter vår lovsång. När du känner som minst för att sjunga till Gud, jag tror det är då det är som viktigast.

Gud har redan hört din bön, och han vill du och jag ska be igen. LÅT MIG NÄMNA TRE KORTA VERKTYG SOM VI KAN ANVÄNDA.

1 BÖN

2 LÄSA BIBELN

3 SJUNGA LOVSÅNG

Tre verktyg som Gud använder för att välsigna oss och vår omgivning.

Gud älskar vår lovsång. Jesus tvingar dig inte till att tillbe honom. Jesus är ingen diktator som vi blint ska lyda varje liten vink. Den Guden som kallas ”Jag är” han tar ödmjukt emot din och min lovsång och tillbedjan.

Glöm inte att du är älskad, förlåten. GUD GILLAR DIG. HAN VILL BLI DIN BÄSTE VÄN.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar