FRISK OCH FÖRLÅTEN

En sak ska du veta. Du är älskad och värdefull av en Gud som bryr sig. Av en Gud som är genuin och äkta, en Gud som valde att ge sitt liv som lösen för din om min frihet. Jesus är vägen till denna Gud.

Psaltaren 103:3 Han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdommer.

Vilka synder kan jag bli förlåtna för?

Det står klart och tydligt att Gud förlåter alla dina synder. Inte dom flesta, inte bara dem du gjorde när du sov. Nej! Gud vill, kan och kommer förlåta alla dina synder.

Hur får jag denna förlåtelse?

Om du ångrar det du gjort och säger ”Jesus förlåt mig för detta som jag gjort.”

Vår Gud är även en Gud som helar. Helar eller helande är ett kristet uttryck. Det betyder att Gud kan och vill ta bort dina sjukdomar.

Om jag ska skriva i klartext står det i bibeln är Jesus redan botat dig. Vad menar jag? Jo, priset är redan betalt, segern är redan vunnen.

Om du läser Petrus första brev, kapitel två vers 24 så vet du vad jag kommer skriva om i morgon.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar