GRÄNSLÖST VÄRDEFULL

Visste du att du är gränslöst värdefull. För just du är unik, just du är oerhört älskad.

Jag bor bredvid en byggarbetsplats. Under en längre tid så hade man problem med rivningen av den gamla skolan.

Till en början valde man att inte riva den delen av skolan där aulan och entré var belägen.

Anledningen till att man försökte rädda en känd konstnärs målning.av Harald Lindberg. Till en början sa man att denna målning var värd flera hundratusen kronor. Nu menar man att målningen är ovärderlig.

Om en målning av en känd konstnär kan vara ovärderlig, då kan faktiskt ditt liv vara gränslöst värdefull.

Matteus 25:18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: ”Jag har fått all makt i himlen och på jorden.Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar! Döp dem i fadern sonens och den helige andens namn och lär dem att hålla allt vad jag befallt er. Och se, jag är med er alla dagar intill tidens slut.

Vem har all makt?

Jesus!

Vart har Jesus all makt?

I himlen och på jorden.

Vad vill Jesus att jag och du ska göra?

Ska vi vänta på bättre tider?

Nej! Under tiden då vi väntar på Jesus, då ska jag och du predika evangelium för atta folk. Inte bara din folkgrupp. Du kan av Jesus få en dörr in i en folkgrupp, där han vill att du ska vara ett vittne.

Du och jag är gränslöst älskad av Gud.

Du är gränslöst älskad av Jesus. Jag menar absolut inte att vi kan bete oss illa. Nej, Gud vill att både jag och du skärper oss, och lever som ett vittnesbörd för en evighet med Jesus.

Jesus är med dig just nu. Han vill föra dig fram i seger efter seger.

Jag menar inte att du aldrig kommer ha problem. Men Jesus vill hjälpa dig och mig att ta oss igenom den livs storm som du hamnat i.

Det finns ett hopp som bär mig och dig. Jesus bär dig mitt i livets

LIVETS STORMAR

LIVETS BERGOCHDALBANA

LIVETS PRÖVNINGAR

I Hebreerbrevet kapitel sex kan vi läsa om det hopp som bär oss. I detta hopp har vi ett tryggt och säkert själens ankare som när ända in i förlåtet

Din och min själ behöver ett ankare att haka tag i, mitt I livets omständigheter.

Det bästa jag kan göra när livets storm tar tag i mig och kastar mig hit och dit som en vrak spillra, det är att ta upp en bibel och läs.

När du vill läsa bibeln som minst, det är då som du behöver den som mäst.

Glöm aldrig att du är

GRÄNSLÖST VÄRDEFULL

GRÄNSLÖST ÄLSKAD

Låt inget få din blick från Jesus att vackla. Fäst din blick på Jesus, i ordet, i bönen och i lovsången. Om du bara orkar läsa bibeln en kort stund, läs en kort stund då.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar