JESUS GJORDE MÅNGA SAKER

Denna gång planerar jag skriva lite annorlunda än vad jag brukar. Jag ska försöka skriva kortfattat, och lätt att förstå.

Johannesevangelium 14:12 Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till fadern.

När man predikar utifrån detta bibelord så brukar man predika att vi ska be för sjuka, och det är sant. Men låt oss inte sätta på oss skygglappar. Men om vi ska vara ärliga så gjorde Jesus bra många fler saker än att bara bota de sjuka.

Missförstå mig inte. Vi ska be för sjuka. Men Jesus gjorde andra saker också.

Jesus uppmuntrade människor, Jesus hjälpte de fattiga, Jesus predikade och undervisade.

Jesus vill att jag ska hjälpa de fattiga, uppmuntra de nedbrutna, göra människor glada eller ge ut till Guds arbete.

Så om vi ska göra Jesus gärningar så ska vi uppmuntra människor, hjälpa de fattiga, mätta de hungriga, be för de I nöd.

Det finns mycket vi kan göra för att vara Jesus händer och fötter. Jag menar inte att du ska sluta göra det ena och bara göra det andra. Låt Jesus här vara din karta och ditt kompass.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar