NU ÄR UNDRETS TID

undrens tid är inte över. Jesus vill, kan och kommer göra mycket för mig och dig just nu. Jag tror Jesus väntar på att jag och du ska ta ett intiativ.

I år heter året 2021. Just detta år är miraklernas tidsålder. Om du läser detta ett annat år så kan du istället säga det året du befinner dig i. Undrets tid är inte passerat. Det är inte bara i Indien och Afrika som Gud öppnar blinda ögon, och gör så att döva öron hör igen.

Apostlagärningarna 5:12 Många tecken och under skedde bland folket genom apostlarnas händer.

Under, tecken och mirakler är inte bara för apostlarna och profeterna. Gud vill använda mig och dig just nu och just där vi står eller sitter.

Jag tror att endast det att vi inte vågar be för en sjuk, jag tror att det är en utav det anledningar som kan hindra oss från att han ska bota en sjuk eller en skadad.

Jesus vill att du ska vara en kanal för Guds helandekraft. Om du bor i Sverige kanske du har hört talas om Götakanal. I Götakanal rinner det en hel del vatten, från en punkt till en annan. Det är inte Götakanals ansvar att se till att det finns vatten i kanalen. På samma sätt är det i bäckar, älvar och floder. Älven uppgift blir bland annat att transportera vatten från punkt A till punkt B.

Man kan säga att jag och du är redskapet Gud använder för att välsigna, be för eller uppmuntra. Om jag och du är villig att vara en kanal för att Guds helande kraft ska flöda genom oss då kommer Gud också använda oss. Det är inte jag eller du som helar befriar och upprättar, det står Jesus för.

Om jag och du inte gör oss märkvärdiga, då tror jag Jesus kommer använda oss mer än vi vågat hoppas eller tro.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar