GE INTE UPP

Denna gång skriver jag inte från något specifikt bibelord. Men jag vill rekommendera dig att läsa bibeln ofta. Om du läser Guds ord dagligen så kommer du mejsla fram ett liv som behagar Gud.

Om jag och du gör som det står I Guds ord, då blir det som det står I Guds ord. När Gud lovar någonting, då håller han vad han lovar mig och dig.

Det finns hälsa, liv, styrka och uppmuntran i Guds ord. Att studera bibeln kan bli min och din livsstil. När vi läser ordet dagligen så verkar Gud med sitt ord på mitt och ditt hjärta, vårt sinne.

Umgås inte med människor som ljuger om dig och snackar skit om dig. Umgås inte med de som trycker ned dig och försöker kontrollera dig. Om människor påpekar hur ond, kall kärleksliv och full av djävulen du är. Bryt kontakten med dessa människor. Dessa drar ned dig till sin egen nivå och släpar dig i smutsen.

Umgås bara med människor som är vänliga och behandlar dig med kärlek och respekt.

Slösa inte bort ditt liv på människor som blir aggressiv och elak då du inte lyder dem till punkt och prickar. Din tid och omsorg om andra människor förtjänar respekt för vem du är och det du gör för Guds rike.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar