DU SKA TILLFRISKNA

Jesus vill hjälpa dig just nu. Det kanske inte känns så. Tankarna kanske rusar före dig. Oavsett vad dina tankar säger just nu. Oavsett vad människor runt omkring dig säger, så finns det bara en sanning, och det är den sanning Jesus gett till mig och dig.

Jeremia 30:17 Ty jag skall låta dig tillfriskna och läka dina sår, säger HERREN

Jag nöjer mig med denna bibel vers just nu. Gud har beslutat ge dig din hälsa, ja Jesus har redan gett dig livet tillbaka till dig.

Du vet att när ordförandet klubbat igenom ett beslut, då är det beslutet oåterkallerligt. Jesus har redan klubbat igenom beslutet. Du kommer att tillfriskna.

Gud har beslutat att de där såren kommer läka. Inget kan få Jesus att ångra sig.

Alla Guds löften har fått sitt ja och amen. Guds löften kommer inte tillhöra dig om si eller så länge. Alla Guds löften tillhör redan dig.

Ge inte upp.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar