MED BIBELN SOM LIVSSTIL

Gud vill att jag och du ska älska bibeln mer än någonting annat. Jag menar inte att du ska hata ditt liv. Nej långt, långt bort med den tanken. Gud vill att du ska älska livet som Gud gett dig. Men tillåt inte fienden slå in en kil mellan dig och Guds ord, som är bibeln.

Ordspråksboken 7 : 1
Min son, tag vara mina ord och göm mina bud inom dig.

Detta är ett budskap från Gud rakt in i din vardag. Jesus vill lära mig och dig någonting obeskrivligt vackert. Om du aldrig hafft den erfarenheten, prova läsa bibeln, dagligen i ett hundra dagar, jag vågar lova dig ett äventyr med Jesus och bibeln i centrum.

Ordspråksboken 7 :2 – 3
Håll mina bud, så får du leva, bevara min undervisning som din ögonsten. Bind dem om dina fingrar, skriv dem på ditt hjärtas tavla.

Det finns liv i Guds ord bibeln. Inte nätt och jämt, inte bara så att du knappt kan leva.

Om du aldrig hafft bibel läsning dagligen som livsstil, då vill Jesus ge dig en helt ny livsstil.

Jesus vill att du ska skriva bibelord på ditt hjärta. Vad betyder det Jimmy? Jag vågar påstå att just detta är att lära oss bibelord utantill.

Jag påstår inte att allt blir en härlig seger då.

Jag påstår inte att flaggan alltid kommer förbli i topp då.

När du lär dig bibelord utantill, då kan du ta upp din bibel oavsett hur din dag är, läsa bibelordet, proklamera det och tacka Jesus för dig.

Bevara bibeln som något du älskar utan gränser.

Ha alltid bibeln nära. Om inte annat så ladda ned den till din mobiltelefon, eller skaffa en bibel som rymms i jackfickan.

Guds ord är och kan alltid vara början på ett helt nytt och helt fantastiskt nytt liv.

Låt bibeln vara Guds fingeravtryck resten av ditt liv.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar