DET ÄR MÖJLIGT, SÅ FÖESÖK ÅTMINSTONE

Bibeln uppmanar oss gång till att vara starka, glada och frimodiga. Jag påstår inte att du aldrig får sörja. Men jag varnar dig att inte fastna där.

Vårt liv kan ibland bli nedkörda i djupa hjulspår. Men Gud kan knuffa upp dig från dessa läskiga hjulspår.

Jesus säger åt oss att alltid vara glada och uthålliga. Om han gång på gång säger detta, då borde det vara möjligt. Be Gud hjälpa dig att vara glad, positiv och uthållig.

Psaltaren 31 : 25
Var starka och frimodiga i era hjärtan, alla ni som hoppas på Herren!

Jag hoppas på Herren! Gör du också det?

Gud uppmanar oss att vara starka och frimodiga. Alltså är det möjligt att vara det också.

Ibland måste vi anstränga oss till att vara glada och positiva.

Be till Gud att han ska visa dig hur du är glad och positiv. Be han som är läraren, lära dig hur man är glad i nödens stund.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar