ALLT ELLER INGET

Att följa Jesus Kristus kan kosta allt för dig.

Låt mig ge dig ett gott råd. Om du vill prova på det här med att följa Jesus. Mitt råd är att ge allt till Jesus. Spara inte ens en promille av ditt liv för dig själv, för det kommer inte att fungera

Rom 8 : 31 Vad skall vi nu säga om detta? Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss?

Gud är för dig. Han är på din sida. Även om alla andra lämnar dig kommer Gud inte att lämna dig.

Jag vet att många tror Gud vännde dem ryggen. Din fiende satan är proffs på att få det att se ut så. Den dagen kommer du ni ungdomar inte längre kan dra av föräldrarnas tro, böneliv och bibel läsning. Den dagen kommer då du måste ha ett eget liv med Jesus. Tyvärr sker dessa saker då ni känner er lämnade samtidigt som en livskris.

Jag och Jesus uppmanar er att ta ett steg närmare Jesus. Ta daglig bön och daglig bibel läsning. Var ärlig med Jesus. Berätta precis hur det är. Jesus vill att du gör det.

Rom  8: 32 Han som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, hur skulle han kunna annat än också skänka oss allt med honom?

Gud själv dog på ett kors för dig och mig. Gud har lovat oss att livet ibland kommer vara sten tufft. Men just där, och just då, så kan vi välja att få ett hårt och stängt hjärta. Eller att böja vår villja, våra idéer, och fråga Jesus vad han vill.

Jag är försiktig med att säga följ ditt hjärta. Detta beror snarare på vad som finns i ditt hjärta. Onda diktatorer har följt sitt hjärta. Men jag och du ska låta bibeln förvandla vårt hjärta, till att bli mer och mer lik Jesus Kristus.

Jag tror verkligen att Gud kan ha lagt en vision ned på din insida. Din kyrkas vision, ditt företags vision. Kanske Gud manat dig starta ett företag. Be Jesus hjälpa dig och leda dig rätt i denna himmelska vision.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar