GUDS TIDTABELL

Precis som när du och jag får vänta på bussen, flyget eller tåget. Så får vi ibland vänta på Gud. Eller kanske som när vi sitter i väntrummet hos tandläkaren. Det pirrar av nervositet i magen. På samma sätt kan det vara att vänta på Gud. Men vi kan lära oss att veta att Gud alltid håller vad han lovat, att han aldrig kommer för sent.

PS 27:14 Hoppas på HERREN, var stark och frimodig i ditt hjärta, ja, vänta på HERREN.

Bibeln säger att vi inte ska sätta vårt hopp vid något så osäkert som rikedomar.  (1 Tim 6:17) Det betyder inte att du ska sluta arbeta och stå i tro för mat hyra och el. Nej, bibeln är mycket klar med att den som inte vill arbeta, de ska inte ha någon mat. (2 Tess 3:10

Gud vill att vi ska vara starka och frimodiga i vårt hjärta. Han vill inte att du ska oroa dig. Jag tror Jesus just nu säger till någon. ”Oroa dig inte, allt ligger i min hand.

Kung David slutar denna bibel vers med att säga just att du och jag ska vänta på herren. Väntans tider kan ibland vara jätte jobbiga. Alla har väll någon gång suttit i ett väntrum. Då får vi sitta och vänta på vår tur, hur jobbigt vi än tycker att det är. Men att vänta kan vara något bra. Vi kan lära oss att det alltid blir precis som Gud har sagt.

Om blogghelande

Jag har en stark längtan i mitt hjärta att predika Guds ord för alla folk. Predika om vad Gud kan och vill göra i ditt liv.
Detta inlägg publicerades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar